INFONET-468X60-BANNER

Crna Gora: Brze trake jure na papirima

30.10.2014. | Novosti

Prolazak budućeg jadransko-jonskog auto-puta kroz Crnu Goru od izuzetnog je značaja za državu, a kada bude završen, biće stvorena najbolja kopča zemalja EU sa Grčkom i dalje s Bliskim istokom. U dokumentu Vlade Crne Gore navodi se da će troškovi izgradnje iznositi 955 miliona, a pratećih sadržaja saobraćajnica 24, 5 miliona evra. Na troškove eksproprijacije otići će 45,2 miliona.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Urađene studije predviđaju da će tom deonicom dnevno prolaziti i do 25.000 vozila! Trasa je već poznata i ona počinje od granice sa BiH u reonu sela Nudo (nikšićki kraj)-Grahovo-Čevo-Podgorica (obilaznica)-tunel kroz Dečić u Tuzima (granica sa Albanijom). U blizini glavnog grada jadransko-jonski auto-put imaće zajedničku trasu (12,2km), sa takođe budućim auto-putem Bar-Boljare.

„Jadransko-jonski auto-put je strateški projekat za region Jugoistočne Evrope i Balkana. Njegov završetak obezbediće koridor visokog kapaciteta i kvaliteta koji spaja srednju Evropu i severnu Italiju sa Jonskim poluostrvom preko Slovenije, Hrvatske, BiH, Crne Gore, Albanije i Grčke. Jadransko-jonski auto-put pruža se duž obala Jadranskog i Jonskog mora, od Trsta u Italiji do Kalamate u Grčkoj, Procenjena dužina auto-puta je oko 1.550 kilometara“, navodi se u Vladinom dokumentu.

Jadransko-jonski auto-put direktno bi opsluživao oko 26,2 miliona stanovnika (isključujući Italiju), a Crna Gora učestvuje sa 2,6 odsto od ukupnog broja stanovnika. Sa sedam odsto od ukupnog regionalnog bruto domaćeg proizvoda (BDP), ali 34,1 odsto stanovnika, Bosna, Crna Gora i Albanija čine deo centralnog regiona koji će nesumnjivo imati koristi od povećane trgovine i integracije, ali to neće doći samo sa unapređenjem saobraćaja. Biće potrebne efikasne prekogranične, trgovinske, ekonomske i teritorijalne planske politike kako bi se iskoristila mogućnost dobijena izgradnjom jadransko-jonskog auto-puta.

Deset godina traje ova priča o izgradnji saobraćajnice sa šest traka kroz crnogorske gudure, a da nije ni početa. Iako su se trake primakle granicama i sa istoka i zapada, cela priča je ostala samo na papiru. Ako ikada ovaj projekat bude završen (procenjuje se da bi se kopalo još celu deceniju), iz najmanje balkanske države bi se za samo pet sati stizati do Trsta, Sofije...

Od Herceg Novog do Ulcinja

Iako je Prostornim planom Crne Gore pored ovog kapitalnog objekta predviđen i auto-put Bar-Boljare, još se ne zna da li će i kada početi izgradnja saobraćajnice sa četiri trake od Herceg Novog do Ulcinja.

- Taj put će biti pravi servis turističkim radnicima, a praviće se na višoj koti, kako se ne bi ugrozila turistička naselja – poručivali su iz crnogorske vlade.

Brzina

Put je projektovan za računsku brzinu od 100 km na sat, otvorena trasa iznosi 67,75km, ukupna dužina mostova 13,49km, a ukupna dužina mostava 13,49km, a tunela 13,95km.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;