Radovi na početku izgradnje mosta na Drini između Ljubovije i Bratunca ponovo su odloženi. Novo pomeranje rokova usledilo je pošto su stručne službe, analizirajući posledice i razmere majskih poplava, predložile da se poveća visina mosta, pa je prvobitni projekat zbog toga morao da se menja, potvrđeno je „Novostima“ u Ministarstvu saobraćaja i veza RS.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović najavila je u četvrtak (25. septembar 2014.) u Banjaluci da bi izgradnja novog mosta i graničnog prelaza između Bratunca i Ljubovije odnosno Srbije i BiH mogla da počne na proleće.
Odlaganje izgradnje mosta dodatno je obeshrabrilo meštane Podrinja koji su sada još skeptičniji u vezi s početkom rešavanja ovog pitanja od kojih im mnogo štošta zavisi.
Najviše trpi privreda srednjeg Podrinja, jer je postojeći granični prelaz na starom ljubovijskom mostu zatvoren za robu i usluge odnosno teretna vozila još od 2010. godine. Tako su preduzetnici, pre svega prevoznici, prinuđeni da idu i do 100 kilometara do sledećeg prelaza, u Karakaju kod Zvornika.
Problem nepostojanja graničnog prelaza sa Srbijom na ovom potezu Drine više puta su isticali i malinari Srednjeg Podrinja. Dobrisav Blagojević, dugogodišnji proizvođač ovog jagodičastog voća, kaže da je otkupna cena maline u Srbiji, po pravilu, povoljnija nego u hladnjačama u Republici Srpskoj i BiH i da bi izgradnja novog graničnog prelaza i carinskog terminala omogućila da malinari mogu da izvoze svoje proizvode u Srbiju.
Inače, osim što će spajati dve regije, novi most će biti i deo Koridora 11, koji će skratiti put Dubrovnik-Sarajevo-Beograd za 40 kilometara. On će tako biti i najkraća veza između Sarajeva i Beograda.
Most između Ljubovije i Bratunca bi trebao da doprinese i ekonomskom razvoju srednjeg Podrinja, razvoju poljoprivrede, turizma i uspostavljanju čvršćih veza među stanovništvom ove regije i zato su sve oči građana ovog kraja uprte u Drinu.
Most na Drini između Ljubovije i Bratunca bi posle izgradnje mosta na Rači trebalo da bude drugi zajednički projekat Vlada Srbije i Srpske u oblasti mostogradnje.
Inače, gradnju mosta najavljivao je još u martu ove godine Velimir Ilić, ministar u Vladi Srbije, koji je u prisustvu čelnika Ljubovija i Bratunca, predstavio generalni projekat mosta i carinskog terminala i najavio da će tender za izvođača radova biti raspisan u aprilu. Po tom planu trebalo je da radovi počnu letos. Ilić je tada rekao da je budžetom Vlade Srbije za 2014. obezbeđeno 60 odsto sredstava od potrebnih 11 miliona evra, a da će most biti završen u 2015.
Troškovi
U Ministarstvu saobraćaja i veza RS potvrdili su nam da samu izgradnju mosta i projekat finansira Srbija, da će zajednički granični prelaz biti finansiran po pola između Srbije i BiH, a pristupne puteve mostu će takođe finansirati svaka strana zasebno. Tako će Srpska imati troškove samo u smislu finansiranja izgradnje pristupnih puteva.