Kompanija MAD Architects poznata po svom impresivnom projektu „Harbin Opera House“ otkrila je još jedan upečatljiv projekat za istu regiju, koji takođe asocira na hladno vreme u tom delu sveta. Ovaj atraktivan i dopadljiv projekat kreiran je za arhitektonski konkurs i zapravo je dodatak postojećem međunarodnom aerodromu Harbin Taiping. U pitanju je aerodromski terminal „Harbin Airport T3“ koji podseća na ogromnu pahulju.
Harbin Airport T3 (foto: MAD Architects)
Planirano je da se prostire na površini od 918.500 kvadratnih metara. U okviru njega će se nalaziti čvorišta terminala i kopnenog saobraćaja, hotel, maloprodajni objekti i parking. Do 2030. godine se očekuje da će opsluživati oko 43 miliona putnika godišnje, sa približno 320.000 letova na godišnjem nivou.
Harbin Airport T3 (foto: MAD Architects)
Bez obzira na masivnost projekta, on je rađen po meri i potrebi ljudi. Pruža iskustvo svim čulima i efikasan je i štedi energiju. Šema puteva u formi snežne pahulje sa pet krakova u velikoj meri skraćuje vreme koje je potrebno putnicima da dođu do svojih „gejtova“. Ovim je omogućeno i smanjenje zagušenja i poboljšana je ukupna efikasnost na aerodromu.
Harbin Airport T3 (foto: MAD Architects)
Projekat malo podseća na novi aerodromski terminal u Pekingu koji je izradila firma Zaha Hadid Architects. Osnivač MAD-a Ma Yansong je i radio u ZHA početkom svoje karijere. Sama forma ima za cilj da stavi akcenat na klimu Harbina. Sa jedne strane pahulja asocira na hladne zime u Harbinu a blage padine na prostrane kineske ravnice. Grebeni na krovu oponašaju padine i funkcionišu kao krovni prozori, smanjujući potrebu za veštačkim osvetljenjem.
Harbin Airport T3 (foto: MAD Architects)
Unutrašnjost će karakterisati brojni zatvoreni vrtovi koji povezuju različite nivoe zgrade i nude „beg“ umornim putnicima. Transportno čvorište bi bilo povezano sa Harbinom i u okviru njega bi se ukrštale železnica velike brzine, linije podzemne železnice i aerodromski autobusi.
Još uvek nema informacija o tome da li će se ovaj projekat realizovati i kada.