Maksim Atayants i firma Maksim Atayants Workshop najavili su izgradnju novog, velikog grada koji će biti projektovan na klasičan način. Grad Laikovo će se nalaziti u Moskovskoj regiji i biće izgrađen od nule, što će sudeći prema arhitektama biti prvi klasični grad koji se gradi od temelja u Rusiji posle više od 100 godina.
U nameri da se primene najbolje prakse ruskog i globalnog urbanog planiranja, grad će biti projektovan u modernom klasičnom stilu u okviru pet okruga. Takođe će biti i grad najbliži Moskvi, lociran u blizini Rublyovka i imaće pristup auto-putu M-1.
Grad će se nalaziti na površini od 116 hektara, gde će 50 odsto te površine činiti javni prostor, uključujući i dva hektara parka i jezero u centru grada. Tu će se nalaziti i glavni plovni put pa će samim tim postati i najduži veštački kanal u okviru Moskovske regije.
„Četiri kilometara dug nasip će prelaziti grad na isti način kao što reka Sena deli Pariz na levi i desni deo. Svaki od 19 mostova koji će povezivati različite delove grada će biti u različitom stilu i pružaće pogled na određeni deo garda. Među njima će pet mostova biti samo za pešake, dok će jedan od njih imati luk gde će biti smešteno nekoliko apartmana iz kojih će se pružati jedinstven pogled sličan onom u Ponte Vekiju u Firenci. Grad Laikovo će takođe imati i svoje ostrvo, baš kao što je Ile de la Cite u Parizu ili Kampa u Pragu - opisale su arhitekte.“
Pored ovoga, preko nasipa će se prostirati „ šoping“ ulica u dužini od jednog kilometra, povezujući dva gradska okruga i omogućavajući pešacima kretanje ka centralnom trgu preko pešačkog mosta.
Klasična arhitektura će biti kombinovana sa naprednim tehnologijama zaštite životne sredine. Sa tim u vezi terasni vrtovi će se prostirati na tri hektara, grad će biti tako uređen da se planira smanjaneje smanjenja emisije CO2 za 27%. Dodatne odredbe održivost će uključivati sortiranje pre odlaganja smeća, eko-kutije za baterije i odlaganje sijalica i stanice za punjnje električnih vozila.
Laikovo će se graditi u nekoliko faza, a završetak prve faze je planiran na jesen 2018. godine. Predviđeni rok završetka celokupnog projekta je treći kvartal 2023. godine.