Nakon mnogo godina debate, naglih troškova i dugotrajne brige vezane za fiskalnu krizu države, Senat države Kalifornija je glasao prošle nedelje za odobravanje prvog američkog projekta - brze šine. Protivnici velikih brzina pruge su ostali revoltirani, jer oni i dalje tvrde da je eventualni plan povezivanja šina od San Dijega do Sakramenta pun zamki u vreme kada se država suočava sa godišnjim budžetskim obračunima.
Izglasano je budžetskih 8 milijardi dolara za troškove izgradnje, što je samo jedan segment onoga što će na kraju koštati 69 milijardi dolara. Skoro 6 milijardi dolara će koštati izgradnja 130 kilometara puta između Madere i Henforda koji će poslužiti kao "kičma" sistema dugog 520 kilometara. Protivnici projekta brzih šina su ispitivali zašto je izgradnja počela u Kaliforniji, u dolini San Hoakin, kada je glavna svrha železničke linije da se poveže Bej oblast sa južnom Kalifornijom. Zemljoposednici koji su pogođeni planom se glasno bore protiv projekta u sudu.
Usvajanje Predloga zakona je pobeda za guvernera Kalifornije Džerija Brauna (Jerry Brown) čiji rejting je u poslednjih nekoliko meseci poljuljan. Takođe, Ešli Sverengin (Ashley Swearengin) republikanac i guverner grada Fresno u Kaliforniji, vidi ovaj projekat kao priliku da se transformiše ekonomija i imidž u dolini San Huakin nudeći stanovnicima u ovom gradu od 500.000 stanovnika brz i jednostavan način da otputuju do San Franciska ili Los Anđelesa.
Dodatna sredstva odobrena tokom ove runde će ići u pravcu modernizacije prigradskih pruga u Južnoj Kaliforniji, kao i naelektrisanost iskorišćena u liniji koja povezuje Silikonsku dolinu u San Francisku. Plan da se putuje brzinom od 220 kilometara na sat između Sautlenda i Bej oblasti još uvek je godinama daleko, ali dugoročna alternativa pretrpanim aerodromima i vožnjom kroz auto - put Interstate 5 je sve bliža.
Linkovi:
Povezani tekstovi: