INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Vertikalni tematski parkovi

28.01.2011. | Arch Daily

Arhitekta Ju-Hyan Kim podelio je sa nama njegov projekat Vertikalnog Tematskog Parka.

Dok porodice pokušavaju da se probiju kroz saobraćajne gužve i beskrajne parking prostore do tematskih parkova, dolazi se do zaključka da su tematski parkovi pravljeni za automobilsko društvo. Kao rezultat tome, oni su smešteni bogu iza nogu i morate voziti satima da bi ste došli do njih, usput ostavljajući veliko zagaćenje ugljenikom.

Gradnja prigradskih tematskih parkova se ne događa samo u SAD-u, već je to globalni fenomen. U Velikoj Britaniji i Koreji, Thorpe Park i Everland su oko sat i po vožnje od Londona i Seula. Tematski parkovi su ujedno masivni: hektari zemlje koji su prekriveni asfaltom i super intenzivnom infrastrukturnom mrežom (struja, vodovod, kanalizacija, gas, itd.) koja mora biti instalirana i održavana tokom godine.

Pored ovoga postoji potreba za izgradnjom velikog broja smeštajnog kapaciteta za posetioce, koja samo pokazuje ozbiljnost prostorne invazije gradnjom tematskih parkova u predgrađima, koja bi, inače, ostali mirni habitati prirode.

Uistinu, tematski parkovi tipa Disneyland-a i Disney World-a pozivaju na neželjeno širenje sekundarnih građevina oko njih. Periferije temtskih parkova su uveliko napakovani sa restoranima brze hrane, hotelima, šetalištima i autoputevima, parking prostorima i tako dalje. Ovo se mora promeniti. Nezgodno je i neosetljivo na okolinu.

Zašto umesto toga ne graditi tematske parkove u sredini gradova? Umesto ogromnih parkova koji ne prestaju da se šire, ideja je da se napakuje park u neboder. Visina može samo da doprinese u osećaju brzine i uzbuđenja tokom vožnji, i pogled na okružnu gustu urbanu sredinu bi bilo neverovatno. Moglo bi da se vidi toliko toga na vrtešci ili rolokosteru na vrhu nebodera. Najbolje od svega, parkovi bi bili lako dostupni putem javnog prostora, a uticaj na sredinu bi bio minimalan. Došlo je vreme da se grade razdragane destinacije za savršen provod porodica u centru gradova.

Trenutno, više od 50% svetske populacije živi u gradovima, prema izveštaju UN, i do 2050. godine, ovaj procenat će se povećati na 70%. Ovaj podatak, takođe, podržava ideju izgradnje urbanog tematskog parka umesto konvencijalnog, ruralnog tematskog parka. Vertikalni tematski parkovi će biti novi prototip , inovativni reperi gradova sutrašnjice.

Klasične vožnje, tipa Ferisovog Točka, rolokostera i vrteške su ponovno izmišljeni za ovo vertikalno iskustvo. Park je podeljen na pet glavnih funkcija: Vertigo World (vrteša i vidikovac), Fast Land (flum vožnja, rolokoster), 360 world (Ferisov Točak, nebeska promenada), Abyss City (bandžidžamping sa ivice nebodera ka gradskim ulicama - deep city diver), i Elsewhere Universe (svemirska istraživanja, naučni centar).

Ovaj metropolski tematski park doprineće održivosti prikupljanjem solarne i zelene energije, recikliranjem đubreta i prikupljanjem kišnice.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;