INFONET-468X60-BANNER

Most od 1.663 metra: Novi simbol povezanosti Bačke i Srema

10.08.2023. | Dnevnik

Izgradnja Fruškogorskog koridora napreduje velikom brzinom. Dva najzahtevnija projekta na ovoj deonici su tuneli kroz Frušku goru i most koji će spojiti Bačku i Srem, kod Kaća i Petrovaradina.

Most

Foto: Instagram/ Aleksandar Antić

Detalji o mostu:

  • Most počinje 5.536 metara od početka Fruškogorskog koridora kod Kaća i završava se na 7.200 metara od početka, premošćujući 560 metara širok Dunav.
  • Ukupna dužina mosta iznosi 1.663 metra. Sastoji se od:
    • Severne prilazne konstrukcije duge 668 metara na kaćkoj strani.
    • Glavne mostovske konstrukcije duge 505 metara.
    • Južne prilazne konstrukcije na petrovaradinskoj strani duge oko 488 metara.
  • Širina mosta je 28 metara, dok su prilazne konstrukcije široke 25 metara.
  • Most će imati dve kolovozne trake, sa po dve saobraćajne trake široke po 3,5 metara.
  • Pored toga, most i deo Fruškogorskog koridora od Kaća do Petrovaradina biće opremljeni pešačkim i biciklističkim stazama širine po dva metra.

Konstrukcija mosta:

  • Konstrukcija glavnog mosta projektovana je kao jedinstvena konstrukcija za obe kolovozne trake, dok su prilazne konstrukcije projektovane kao dve odvojene celine.
  • Glavni raspon mosta širok je 200 metara i visok 9,5 metara u odnosu na visok plovni nivo.
  • U odnosu na plovni tok Dunava, most se nalazi na stacionaži 1.250+400 plovnog puta. Širina Dunava na tom mestu iznosi 560 metara, a dubina vode je oko 16 metara prema maksimalnom nivou vode.
  • Most je projektovan kao ekstrados most sa kosim zategama, sa rasponskom konstrukcijom od prednapregnutog betona promenljivog poprečnog preseka i sa dvostrukim kratkim pilonima zakošenim ka spolja i visokim 25 metara.

Dodatne informacije:

  • Na izlazu s mosta sa sremske strane planirana je izgradnja petlje i novog puta do drumsko-železničkog mosta, koji će služiti kao deo obilaznice oko Petrovaradina, olakšavajući saobraćaj prema Novom Sadu.

Ovaj projekat predstavlja značajan korak napred za infrastrukturu regiona i doprineće boljoj povezanosti i mobilnosti građana.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;