INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Završava se obilaznica oko Beograda, evo šta će sve pratiti kamere

19.06.2023. | RTS

Završavaju se radovi na obilaznici oko Beograda i njenom posledenjm delu od Straževice do Bubanj potoka koji je dugačak 9,6km. Ugovorena vrednost radova na tri deonice je 227,7 mil EUR.

Asfaltiranje

Ilustracija (Foto: Pixabay)

Na deonici B obilaznice oko Beograda, ukupne dužine 20,4 kilometra, izgrađena su četiri tunela, 22 mosta i dve velike petlje, navodi RTS.

- Devedesetprve godine kada sam bio pripravnik u projektnom birou Beograd puta, prvi posao koji sam radio tada je bio ovaj most i ove saobraćajne veze na kojima sada stojimo. A još pre toga krajem 80-ih gradnja obilaznice je krenula. Ova obilaznica je paradigma moje inženjerske generacije i sad pred penziju ću praktično završiti ovaj deo do Bubanj potoka - rekao je za RTS Mihajlo Mišić, državni sekretar Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Radovi na sektoru B, od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj potoka, počeli su u septembru 2018. godine, iako je ambiciozno najavljeno da će radovi trajati 36 meseci, zbog pandemije i drugih izazova, rok je produžen.

Resorno ministarstvo realizuje projekat u saradnji sa JP Putevi Srbije, kineskom kompanijom Power Construction Corporation of China i azerbejdžanskom kompanijom Azvirt.

- Uspešan završetak svake deonice zasnovan je na naporima i doprinosima svakog zaposlenog. Tokom radova, kineski i srpski zaposleni su bili jedinstveni i solidarni. Prevazilazili smo jednu poteškoću za drugom, rešavali brojne izazove i na kraju postigli nesmetano otvaranje projekta. Projektni tim veoma ceni naporan rad svakog zaposlenog i svaku kap znoja koju su prolili za projekat - istakao je Liu Menglu menadžer projekta iz kompanije Power China.

Obilaznica koja je projektovana za brzinu od 120 kilometara na sat i dugačka 47 kilometara ubrzaće putovanje i smanjiti saobraćajne gužve na Gazeli ili Autokomandi.

Nadzor saobraćaja obavljaće se iz jedinstvenog centralnog sistema, a vozače će kontrolisati četiri vrste kamera - za frekvenciju saobraćaja, prepoznavanje registracija, kontrolu brzine, kao i za detekciju vangabaritinih vozila.

- U tu svrhu izgrađena je potpuno nova pogonska centrala koja se nalazi ispred desne cevi tunela, gledano iz pravca Bubanj potoka, a uz novu pogonsku stanicu izgrađena je i potpuno nova crpna stanica sa rezervoarima koji mogu da prime 100.000 litara vode i novom pumpom za novu hidrantsku mrežu koja je instalirana u tunelu Beli potok - navodi Jovica Radić iz kompanije Power China.

Kako RTS navodi, u toku su završni radovi - asfaltiranje tunelskih cevi, opremanje tunela Beli potok i postavljanje rasvete.

Oko petlje Avala postavlja se sigurnosna ograda, zidovi protiv buke, saobraćajna signalizacija i uređuju zelene površine.

- Svi auto-putevi će biti povezani auto-putskom poveznicom koju sada puštamo. Sa pravca E70 iz pravca Novog Sada skrećemo auto-put na obilaznicu, presecamo auto-put iz pravca Zagreba, severa, severo-istoka, severo-zapada, i praktično sav taj saobraćaj dalje kao jednim kolektorom, obilaznicom vodimo oko Beograda do petlje Bubanj Potok - kaže Mišić.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;