INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Otpočeli radovi na izgradnji pruge Novi Sad - Kelebija

23.11.2021. | Gradjevinarstvo.rs

Izgradnja pruge Novi Sad-Kelebija duge oko 108 kilometara, u okviru projekta brze pruge Beograd-Budimpešta, počela je u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i ministra spoljnih poslova i trgovine Mađarske Petera Sijarta, kao i ambasadorke Narodne Republike Kine Čen Bo.

Ceremonija obeležavanja početka radova održana je kod Železničke stanice Novi Sad - Ranžirna. Izgradnja brze pruge između Beograda i Novog Sada košta oko 850 miliona dolara, a radove izvode kineske i ruske kompanije. Deo je projekta železničke saobraćajnice koja bi trebalo da poveže Beograd i Budimpeštu. Ukupna dužina brze pruge kroz našu zemlju biće 182,3 kilometara.

Predstavljena je maketa pruge, simulacija vožnje vozom iz perspektive mašinovođe, kao i maketa voza koji će saobraćati ovom prugom.

pruga novi sad - kelebija

Početak izgradnje pruge Novi Sad - Kelebija

Predsednik Vučić je poručio da su nekada zapuštena mesta - uređena, a ona koja i dalje nisu, biće moderna, nova i čista. Dodao je da ovakvi projekti čine ključne promene i da će na pruzi biti 49 novih nadvožnjaka i mostova.

Mađarski ministar Sijarto izjavio je da će obnova železničke linije između Beograda i Budimpešte doprineti jačanju obe zemlje, otvoriti radna mesta i približiti dva glavna grada i dve zemlje.

- Mi, Srbi i Mađari želimo da budemo dobitnici u novom svetskom poretku i u tome će nam pomoći ova nova investicija. S poštovanjem obaveštavam predsednika da se i u Mađarskoj ubrzavaju radovi na pripremama obnove ove linije - rekao je Sijarto. On je najavio da će radovi sa mađarske strane biti gotovi do 2025. godine.

Predsednik Srbije poručio je da bez razmišljanja o budućnosti, ne možemo ni da je imamo. Mnogo je stvari koje moraju da se urade da bismo se spremili za budućnost, rekao je on.

Vučić je istakao da Srbija pragmatično postupa u odnosima sa Kinom i Mađarskom, ali i da oseća prijateljstvo i bratstvo sa tim narodima koje niko ne može da sruši.

- Ne spadam u one koji se dodvoravaju strancima, ali nikada neću da zaboravim koliko nam je Kina pomogla kada je uzela železaru. Želim da pamtimo kada nam neko učini dobro, i da ne zaboravljamo Bor, Železaru, pomoć u pandemiji... Nemamo pravo da zaboravimo prijatelje iz Mađarske, premijera Orbana i ministra Sijarta, ponosni ste što su nam oni susedi, što nas iskreno brane - kaže predsednik.

Predsednik se zahvalio Novosađanima, kinsekim i mađarskim prijateljima.

- Živelo prijateljstvo Srbije, Mađarske i Kine - rekao je Vučić, nakon čega su simboličnim pritiskom tastera, započeti radovi na izgradnji pruge.

lhr

LHR d.o.o. učestvuje u izgradnji pruge

Projekat izgradnja pruge Beograd-Budimpešta je u vrednosti oko četiri milijarde evra, od čega će oko dve milijarde koštati radovi u Srbiji, a deo je kineske inicijative "Pojas i put" koja je postala globalna.

Saobraćaj na delu pruge predviđene za brzine vozova od 200 kilometara na sat, od Beograda do Novog Sada trebalo bi da počne marta iduće godine. Deonicu na brzoj pruzi od Beograda do Stare Pazove u dužini od 34,5 kilometara rade kineske kompanije CCCC i CRI, a deonicu Stara Pazova-Novi Sad u dužini od 40,4 kilometra ruski RŽD Internešnel. Pruga Beograd-Budimpešta biće dugačka oko 350 kilometara. Planirano je da svi radovi na pruzi budu završeni 2025. godine, a vožnja na toj relaciji brzim vozom trajaće dva sata i pet minuta.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;