INFONET-468X60-BANNER

BiH: Uskoro završetak deonice Tarčin-Sarajevo zapad

15.07.2014. | JP Autoceste FBiH

Na poddeonici Suhodol-Tarčin auto-puta Koridora Vc ostvaren je još jedan značajan uspeh u izgradnji auto-puta kao najvažnijeg infrastrukturnog objekta u BiH. Završeni su radovi na iskopu tunela Grab, koji je dug oko 400 metara. Ovo je peti tunel na kojem su završeni radovi na deonici Vlakovo-Tarčin. Ranije su već probijeni tuneli Vis, 25. novembar, Gaj i Igman.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Specifičnost ovog tunela je da, iako se radi o relativno kratkom objektu, postoji značajna razlika u dužini tunelskih cevi, koja je nastala zbog konfiguracije terena. Tako je desna tunelska cev duga oko 440 metara, a leva cijev je dužine blizu 400 metara.

- Posebnost ovog tunela je da on prolazi oko 25 metara ispod železničkog tunela. Zbog toga su se radovi na iskopu odvijali veoma oprezno. Svo vreme iskopa tunela Grab železnički saobraćaj odvijao se potpuno normalno – istakao je Tarik Pihura, šef projekta JP „Autoceste FBiH“ na poddeonici Suhodol-Tarčin.

U toku proboja ovog tunela, radnici koji su angažovani na njegovoj izgradnji, iskopali su oko 70.000 kubnih metara materijala. Proboj tunela Grab vršen je savremenom austrijskom metodom gradnje. Ova metoda podrazumieva da se nakon svakog koraka u iskopu tunela postavlja primarna podgrada, koja uključuje ugradnju armiranih lukova, kao i sidara, nakon čega se postavlja mlazni beton.

Paralelno sa iskopom tunela počeli su radovi i na postavljanju sekundarne obloge, koja tunelu daje završni izgled. Do sada je postavljena oko polovine ove betonske obloge.

Dodatni izazov za građevinare predstavljao je geološki sastav terena na južnom portalu tunela. Zbog veoma lošeg kvaliteta materijala, južni portal leve tunelske cevi obezbeđen je sa dva reda šipova na koje je postavljena betonska greda. Južni portal desne tunelske cevi je obezbeđen posebno konstruisanim rešetkastim zidom visine oko 35 metara.

Poddeonica Suhodol-Tarčin deo je deonice Vlakovo-Tarčin koja je duga ukupno 20 kilometara. Probojem tunela Grab JP „Autoceste FBiH“ d.o.o. Mostar načinile su još jedan značajan korak ka ispunjenju cilja da do kraja ove godine u upotrebi bude 102 kilometra savremenog auto-puta Koridora Vc.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;