Cena izgradnje Mosta na Adi biće u senci cifara koje će morati da se obezbede za održavanje ovog beogradskog simbola. A trošak će pasti na teret poreskih obveznika, te će se kao i pozajmica za realizaciju projekta finansirati iz budžeta.
Za održavanje mosta, trenutno je zadužena "Direkcija za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda". I tako će biti do primopredaje organizacionoj jedinici Gradske uprave nadležnoj za imovinsko-pravne poslove.
- U okviru glavnog projekta mosta, izrađen je i projekat njegovog održavanja – kažu u "Direkciji za građevinsko zemljište". - Obim posla zavisi od dela mosta koji je predmet održavanja, da li su u pitanju armirano-betonska konstrukcija, čelični delovi glavnog raspona, kosi kablovi, ograde, asfalt, instalacije, oprema, aparatura i drugo. Do primopredaje, održavanje finansira "Direkcija", a posle toga nadležne organizacione jedinice Gradske uprave i javna preduzeća.
U "Direkciji" dodaju da će, kada most bude predat na korišćenje gradskim službama, novac za pojedinačne delove biti određen i uvršćen u godišnji program održavanja nadležnih sekretarijata i javnih preduzeća.
Na mostu ima ukupno 54 stuba javne rasvete, a "Direkcija" je zadužena za njihovo održavanje, uz pomoć "Uprave za energetiku". Takođe, most ima 1.928 metara metalne ograde, a konstrukciju drži pilon i 80 kosih kablova čija je dužina od 97 do 375 metara.
Arhitekte, građevinski i saobraćajni stručnjaci i profesori i pre početka izgradnje, upozoravali su da će održavanje takvog mosta biti izuzetno skupo, kao i da u Srbiji ne postoji adekvatna operativa koja će moći da odgovori zadacima. Most je ocenjen kao osetljiv i skup za održavanje između ostalog i zbog velikog broja sajli, dok su zagovornici ove ideje upozorenja shvatali kao zlonamerna.
Tri puta duži od širine Save
Iako je Beogradu radi saobraćajnog rasterećenja izgradnja novog mosta bila neophodna, brojne su zamerke na račun dužine i širine mosta koji je tri puta duži od prosečne širine Save u Beogradu i sa 45 metara, najširi na svetu. Takođe, pojedini su nezadovoljni i pilonom o koji je konstrukcija "okačena" i cenu podiže više od dva puta u odnosu na grednu konstrukciju koja bi bila funkcionalno pogodna.