Radovi na proširenju Panamskog kanala nastavljeni su danas pošto je potpisan sporazum Agencije za nadzor Panamskog kanala i građevinskih firmi. Agencija za nadzor Panamskog kanala i građevinske firme koje modernizuju taj veštački plovni put, postigle su sporazum o rešavanju finansijskih problema koji su doveli do obustavljanja radova.
Kako se navodi, konzorcijumu na čelu sa španskom građevinskom firmom Sakir SA daće 36,7 miliona dolara koliko su iznosili troškovi radova u decembru. Tročlani međunarodni konzorcijum tražio je da Agencija za nadzor kanala plati prekoračenje cene radova od 1,6 milijardi dolara.
Šef resorne Agencije Horhe Kihano je tada to odbio, rekavši da je špansko-italijansko-belgijski konzorcijum trebalo da se drži budžeta na osnovu kojeg je dobio posao, a to je 3,1 milijarda dolara.
Brojne luke širom sveta uložile su veliki novac u modernizaciju kanala da bi mogao da prihvati više brodova čiji će broj biti veći kada se udvostruči kapacitet Panamskog kanala. Širina i dubina prevodnica tog kanala su decenijama uticale na veličinu brodova (standard Panamax).
Tri četvrtine poslova na proširenju Panamskog kanala je završeno. Kroz taj kanal koji povezuje Karipsko more, odnosno Atlantski okean, s Tihim okeanom, prolazi pet do šest odsto svetske trgovine. Predviđeno je da proširenje bude završeno 2015. godine.