Moderna marina na Adi Ciganliji, kojom bi beogradski mornari dobili, na vodi i na kopnu više od 1.000 mesta za svoja plovila, do kamena temeljca moraće da sačeka zeleno svetlo grada. Dakle, izbore i neku novu upravu.
Izgradnja marine "Ada Ciganlija" predviđena je uzvodno od ušća Topčiderske reke i pristana "Jugopetrol" u Čukaričkom rukavcu. Kopneni deo čine površine duž Radničke ulice, priobalni pojas ispred nasipa na Adi i branjeno područje iza nasipa, između postojećih objekata veslačkih klubova "Grafičar" i "Crvena zvezda".
U JKP "Parking servis" objašnjavaju da kompleks obuhvata oko 14 hektara. U marini je planirano više funkcija: privez plovila različite dužine, na operativnoj obali izvlačenje i spuštanje plovila u vodu, čuvanje na kopnu, servis i manje popravke, administrativni, komercijalni, ugostiteljski i sanitarni sadržaji, benzinska stanica za snabdevanje plovila benzinom, naftom i plinom, kao i parkiranje kola korisnika marine.
- Preduzeće "Parking servis" vodi izradu tehničke dokumentacije marine "Ada Ciganlija" u čukaričkom rukavcu – kaže Biljana Vlajić, pomoćnik generalnog direktora za poslove investicija i izgradnje u ovom preduzeću. - Urađen je idejni projekat kompleksa marine koji je podeljen na više funkcionalnih celina prema nameni i delu teritorije. Pribavljeni su uslovi i saglasnosti. Gotov je i idejni projekt čišćenja i profilisanja dna čukaričkog rukavca, kao projekt pripremnih radova za uređenje kompleksa marine, s obzirom na to da je u pitanju uža zona zaštite vodoizvorišta.
Marina "Ada Ciganlija" trebalo bi da bude prvi primer prave marine na našim rekama, koja će, zbog blizine Dunava, imati i internacionalni značaj.
- Završetak tehničke dokumentacije i sama izgradnja i uređenje kompleksa zavise od odluka grada Beograda i nadležnih institucija – dodaju u "Parking servisu".
Mesta za više od 1.000 plovila
Izgradnja i uređenje marine u čukaričkom rukavcu, značajan je i obiman investicioni poduhvat. Planira se njegova realizacija u tri etape. Završetkom poslednje, treće faze, marina "Ada Ciganlija" dostigla bi projektovani kapacitet od 600 vezova za plovila svih kategorija do 18 metara dužine na akvatoriji i 430 mesta za plovila na suvom, od čega 70 u zatvorenom hangaru.