Prva pruga u Vojvodini, kao deo pruge od Segedina preko Kikinde i Temišvara, izgrađena je 1857. godine, a do Drugog svetskog rata Vojvodina je imala najgušći železnički saobraćaj u zemlji. Sada je ukupna dužina pruga u Pokrajini 1.735,5 kilometara, a od toga u lošem stanju je 283,4 km, sa minimalnim tehničkim uslovima je 739,8 a zadovoljavajuće uslove za odvijanje putničkog i teretnog saobraćaja ima 712,3 kilometara. Jedna trećina pruga je eklektrificirana, pojedine pruge su van funkcije i na njima je obustavljen saobraćaj, a pojedine pruge su demontirane.
Na području Zapadnobačkog okruga u funkciji je 212,1 kilometar pruge a ne koristi se 66,8 kilometara. Van upotrebe su pruge Sombor-Stapar-Odžaci, Sonta–Karavukovo, Odžaci-Crvenka, Crvenka-Subotica, Kula-Gajdobra, Kula-Lovćenac, Sombor-Bački Breg, Sombor-Riđica i Apatin fabrika-Sonta.
Pokrajinski Zavod za urbanizam, što je upisano u Prostorni plan Vojvodine koji će se realizovati posle 2020. godine predviđa rekonstrukciju pruge Bečej-Vrbas-Sombor-Sonta-Apatin kao i obnovu demontiranih pruga Sombor-Stapar-Odžaci te Sombor-Riđica.
Kao turistički krak stručnjaci nude pravac Sonta-Apatin-Sombor-Bački Breg-Baja. Pruga Sombor-Odžaci je uredbom Vlade Srbije kategorisana kao pruga lokalnog i regionalnog značaja i kao takva ne može biti u poslovnom planu "Železnice Srbije" na listi prioriteta. Međunarodna banka ne dozvoljava finansijsku pomoć za obnovu ovih pruga jer nisu u koridorskim pravcima.
Prethodna studija opravdanosti revitalizacije pruge Sombor-Apatin-Sonta i izgradnja logističkog centra u Apatinu sa lukom i pristaništem utvrdio je opravdanost revitalizacije pruga na ovom području, prvenstveno zbog teretnog saobraćaja. Revitalizacija bi se odvijala u dve faze. Prva bi bila obnova pruge Apatin fabrika koja se naslanja na Robnotransportni centar do Sonte, a u drugoj fazi bi bila revitalizacija pruge Sombor-Apatin-Sonta.