Krpljenje rupa, preostalih od prošle zime, saniranje najkritičnijih deonica i delimično asfaltiranje pojedinih ulica maksimum je zahvata na koji se odlučuju lokalne samouprave u uslovima smanjenog priliva u opštinske budžete. U većini mesta čekalo se na rebalanse budžeta, koji po pravilu seku ovu vrstu investicija. Nije redak slučaj da radove za koje je, konačno, obezbeđen novac koče nepouzdani izvođači radova, putarske firme u teškim poslovnim problemima ili žalbe na sprovedene postupke javnih nabavki.
Nadalje, opštinama su u nadležnost sa republičkog nivoa vraćeni pojedini lokalni putevi, pri čemu je za njihovo održavanje potrebno mnogo više novca nego što opštine mogu izdvojiti. Iako se opštinski funkcioneri redom zaklinju da će voditi računa o ravnomernom rasporedu radova i prioriteta po svim mestima, ipak se najviše novca troši po opštinskim središtima, a sela bivaju zakinuta. To je posebno uočljivo tamo gde slabije rade lokalni Saveti, ne izglasa se referendum pa selo ne može računati na ozbiljnije prihode, osim skromnih sredstava koja "prebaci" opština. Ranijih godina neke opštine iskoristile su sredstva iz Fonda za kapitalna ulaganja Vojvodine, da rekonstruišu veći broj ulica, pa su danas u nešto lagodnijoj poziciji.
Nedavno usvojeni rebelans somborskog gradskog budžeta, uslovljen pre svega izmenama Zakona o zaradama kojim je stopa poreza smanjena sa 12 na 10 odsto, što je opet uslovilo manje prihode varoške kase za 52 miliona dinara, srazmerno se odrazila i na komunalnu oblast. Stoga su ovogodišnji radovi na održavanju i izgradnji saobraćajnica limitirani i okasneli.
Kako kažu u ovdašnjoj Direkciji za izgradnju grada Sombora, nakon sprovedene tenderske procedure i odabira izvođača, u toku su radovi na redovnom obnavljanju vertikalne i horizontalne signalizacije, kojoj tehnološki ne pogoduju visoke temperature, pa će se loši efekti kašnjenja videti već u zimu. Teški putarski radovi u ovom trenutku se obavljaju u Bačkom Monoštoru, selu dvanaestak kilometara udaljenom od Sombora.
- Nastavljamo radove u produžetku puta l-405 (Bezdan-Bački Monoštor) koji je proširen i presvučen novim asfaltom tokom prošle godine. Sada su mašine subotičkog "Komgrapa" angažovane na presvlačenju asfaltom glavne monoštorske ulice na potezu od kapele do kraja sela. U sklopu ovih radova krpljenjem udarnih rupa i delimičnim asfaltiranjem najkritičnijih deonica obezbedićemo i put Bački Monoštor-Sombor, da bi nakon toga slični radovi započeli i na putnom pravcu Sombor-Čonoplja – kaže dipl. inženjer Hasip Selimović, u gradskoj Direkciji za izgradnju zadužen za održavanje lokalne putne mreže.
Kako Sleimović kaže, paralelno sa pomenutim, nakon već završenih radova u gradskim mesnim zajednicama Crvenka i Mlake, putari su se "bacili" na saniranje najkritičnijih delova ulica i nastavaka lokalnih puteva u MZ Gornja Varoš, dok su najnovijom odlukom Gradskog veća, donetom pre nekoliko dana, obezbeđena i sredstva u visini od četiri miliona dinara, namenjena rekonstrukciji takozvanog propusta na kanalu 300 u Kljajićevu, koji se nalazi na putu Vrbas-Sombor.
Radi se o nadsvođenom, zidanom propustu, koji se delimično urušio, pa mu je neophodna rekonstrukcija, pojašnjava Selimović, radove na ovom objektu putne infrastrukture, koji je nedavnim odlukama republičkih vlasti prešao u nadležnost lokalne samouprave. Upravo ovaj propust je već godinama unazad, kako tvrde hidrološki stručnjaci, uz zamuljenost samog kanala 300, najveći krivac za to što gotovo svakog proleća i jeseni po nekoliko desetina kuća u Kljajićevu bude poplavljeno, pa se može očekivati da će Kljajićevčani prve obilnije kiše dočekati sa manje straha.