Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova i Opština Odžaci organizovali su u petak (12. jul 2013. godine) prezentaciju Elaborata o prenošenju prava na upravljanje železničkom infrastrukturom i organizacijom prevoza na pruzi Novi Sad-Bogojevo-Sombor. Elaborat je izradio Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu, a izradu je finansirao Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova.
U tom dokumentu definisane su mogućnosti i celishodnost deregulacije upravljanja i organizacije prevoza na delu železničke infrastrukture Republike Srbije koja se nalazi na teritoriji Vojvodine, u skladu sa novim Zakonom o železnici. Definisani su pravni okviri za organizovanje posebnog društva za upravljanje železničkom infrastrukturom i organizaciju prevoza na pruzi Novi Sad-Bogojevo-Sombor. Predstavljeni su i podaci o obimu prevoza putnika i robe, neophodnim investicijama i mogućim izvorima finasiranja, te o varijantama organizacije prevoza putnika i robe.
Prema rečima pokrajinskog sekretara za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova Miroslava Vasina, pruga Novi Sad-Bogojevo-Sombor, jedna je od najznačajnijih pruga ne samo u Vojvodini, nego i na teritoriji čitave Srbije.
- Elaboratom o upravaljanju železnicom na toj saobraćajnoj trasi želeli smo da damo prikaz mogućih radova na revitalizacije Novi Sad-Bogojevo-Sombor, prenošenjem prava na upravljanje železničkom infrastrukturom i organizaciju prevoza – rekao je Miroslav Vasin, dodavši da su prikazani ne samo potpuna ekonomska opravdanost preuzimanja brige o ovoj pruzi od strane AP Vojvodine i lokalnih samouprava, već i puna opravdanost javno-privatnog partnerstva na njenoj revitalizaciji.
Kako je u Elaboratu navedeno, u Vojvodini se nalazi najgušća mreža pruga u okruženju, koja je dugi niz godina obezbeđivala privredni, kulturni i društveni napredak celog regiona. Danas su te pruge u veoma lošem stanju što je posledica dugogodišnje nebrige i zapostavljanja železničkog saobraćaja. Navodi se i da su pojedina privredna društva, usled loše železničke infrastrukture, onemogućena, ili dobrim delom ograničena u pristupu železničkom prevozu.
- S obzirom na planove Ministarstva za saobraćaj da u predstojećem periodu od 5-10 godina, investicije u železničku infrastrukturu budu usmerene na izgradnju i modernizaciju Koridora 10 i tzv. Koridora 11, kao i na magistralni pravac pruge Beograd-Pančevo-Vršac-državna granica (Rumunija), stanje na drugim železničkim trasama će se još više pogoršavati – rekao je Vasin.