INFONET-468X60-BANNER

Javno-privatno partnerstvo omogućava revitalizaciju pruge Novi Sad-Bogojevo-Sombor

15.07.2013. | E-kapija

Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova i Opština Odžaci organizovali su u petak (12. jul 2013. godine) prezentaciju Elaborata o prenošenju prava na upravljanje železničkom infrastrukturom i organizacijom prevoza na pruzi Novi Sad-Bogojevo-Sombor. Elaborat je izradio Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu, a izradu je finansirao Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova.

U tom dokumentu definisane su mogućnosti i celishodnost deregulacije upravljanja i organizacije prevoza na delu železničke infrastrukture Republike Srbije koja se nalazi na teritoriji Vojvodine, u skladu sa novim Zakonom o železnici. Definisani su pravni okviri za organizovanje posebnog društva za upravljanje železničkom infrastrukturom i organizaciju prevoza na pruzi Novi Sad-Bogojevo-Sombor. Predstavljeni su i podaci o obimu prevoza putnika i robe, neophodnim investicijama i mogućim izvorima finasiranja, te o varijantama organizacije prevoza putnika i robe.

Prema rečima pokrajinskog sekretara za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova Miroslava Vasina, pruga Novi Sad-Bogojevo-Sombor, jedna je od najznačajnijih pruga ne samo u Vojvodini, nego i na teritoriji čitave Srbije.

- Elaboratom o upravaljanju železnicom na toj saobraćajnoj trasi želeli smo da damo prikaz mogućih radova na revitalizacije Novi Sad-Bogojevo-Sombor, prenošenjem prava na upravljanje železničkom infrastrukturom i organizaciju prevoza – rekao je Miroslav Vasin, dodavši da su prikazani ne samo potpuna ekonomska opravdanost preuzimanja brige o ovoj pruzi od strane AP Vojvodine i lokalnih samouprava, već i puna opravdanost javno-privatnog partnerstva na njenoj revitalizaciji.

Kako je u Elaboratu navedeno, u Vojvodini se nalazi najgušća mreža pruga u okruženju, koja je dugi niz godina obezbeđivala privredni, kulturni i društveni napredak celog regiona. Danas su te pruge u veoma lošem stanju što je posledica dugogodišnje nebrige i zapostavljanja železničkog saobraćaja. Navodi se i da su pojedina privredna društva, usled loše železničke infrastrukture, onemogućena, ili dobrim delom ograničena u pristupu železničkom prevozu.

- S obzirom na planove Ministarstva za saobraćaj da u predstojećem periodu od 5-10 godina, investicije u železničku infrastrukturu budu usmerene na izgradnju i modernizaciju Koridora 10 i tzv. Koridora 11, kao i na magistralni pravac pruge Beograd-Pančevo-Vršac-državna granica (Rumunija), stanje na drugim železničkim trasama će se još više pogoršavati – rekao je Vasin.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;