IZOLACIJA-468X60-BANNER

Kinezi zadovoljni plovnim stanjem prve deonice Velike Morave

03.06.2013. | Tanjug

Predstavnici kineske nacionalne kompanije „China Gezhouba Group“ uverili su se u dobru plovnost prve deonice Velike Morave. Oni su u petak (31. maja 2013. godine) započeli prikupljanje podataka za studiju opravdanosti i gradnje Kanala Morava, kažu da je dobra plovnost od Smedereva do Ljubičevskog mosta u blizini Požarevca.

Predstavnik kineskog radnog tima Huang Lin izjavio da je zadovoljan prvom posetom i onim što je video na prvoj deonici Velike Morave u dužini od 30 kiometara. On je rekao da bi gradnja Kanala Morava bila veoma značajna za to područje, kao i za celu Srbiju.

Državni sekretar Ministarstva prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja Srđan Belij kazao je da su kineski stručnjaci tokom plovidbe mogli da utvrde hidrološki režim te reke, visinu vodostaja, plovnost, zatim da snime uzdužne i poprečne rečne profile, utvrde tačke koje mogu da budu ograničavajući faktori za plovidbu i upoznaju se sa fizičko-geografskim karakteristikama reke.

Posebni savetnik ministra prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja Milan Punišić je kazao da će kineska kompanija narednih dana prikupljati podatke ploveći i Zapadnom i Južnom Moravom i da će im biti posebno interesantna Grdelička klisura.

On je istakao da bi, budući kanal od Dunava, kod Smedereva, Velikom Moravom i Vardarom do Soluna, bio veoma značajan za srpsku privredu, jer bi Srbija dobila novi rečni koridor, gradile bi se hidrocentrale, obezbedilo navodnjavanje poljoprivrednog zemljišta na tom području i gradili bi se mnogi sadržaji duž kanala koji ide paralelno sa Koridorom 10.

Punišić, koji je i koordinator srpske strane, dodao je da na toj trasi ima kulturnih i istorijskih znamenitosti i da bio gradnja kanala doprinela i razvoju turizma Srbije.

 

Komentari: 3

Dragan 30.06.2013 10.58.04

Odlicna prilika za sve prozvodjace gradjevinskih materijala u Srbiji kao i sve koji rade usluge raznim masinama za kopanje i prevoz suta ili betona, a da ne govorimo gde bi nas to svrstalo kao proizvodjace el. energije u buducnosti.
Stvarno jedinstvena prilika, samo da mi to ne finansiramo vec da se to da nekom na 30 godina da to napravi, a da mi to preuzmemo kad istekne taj rok.
A u isto vreme bi se aktivirale i Sava i Tisa pa bi se put za Solun otvorio kao jeftina mogucnost za sve zemlje u okruzenju da im se podigne standard plasmanom sopstvenih proizvoda, odnosno pojeftinjenjem transporta jer nema pretovara.
Ali to je Nemacki plan star 100 godina i to nije napravljeno kao fikcija vec kao realni projekat povezivanja Evrope sa Egejom vodenim putem.
Treba nam mnogo ovakvih projekata i onih koji ce to da isprate.
Dragan

Mijajlovic iq174 05.06.2013 13.07.10

Da li mi jos imamo strucnjake da projektuju kanal kao Dunav-Tisa-Dunav i hidrocentrale na njemu?!

Mijajlovic 03.06.2013 17.22.07

Kanal treba da bude spojen sa kanalom Dunav-tisa-Dunav u Vojvodini, da bude sirok 50, a dubok 75 metara da bi njime mogli da plove prekookeanski brodovi. E onda ce SEIK ULOZITI PARE U NASU POLJOPRIVREDU. Jer jos nisam video da se psenica i kukuruz transportuju avionom a i za ostalo voce i povrce treba hladnjaca koje ima na velikim brodovima. Imalo bi jos mnogo, mnogo prednosti, ne smem iskreno ni da mislim.

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...
Darko 14.03.2024.
Pa kad cveta mito i korupcija. Ako se to is...

;