Italijanski konzorcijum "Italiana costruzioni-Consorzio Armatori Ferroviari Italy" počeo je izgradnju nove deonice dvokolosečne pruge na Koridoru 10, od stajališta Gilje, preko Ćuprije, do Paraćina za brzine od 160 kilometara na sat.
Reč je o deonici od 10,5 km koja treba da bude završena za 415 dana, do aprila 2014. godine, a koštaće 16,2 miliona evra. Sredstva su iz kredita Evropske investicione banke. Radovi su počeli od Gilja pre deset dana, a kiša koja pada gotovo svaki dan i duboko blato usporavaju rad i ljudi i mašina.
- Radove smo počeli u nevreme s obzirom na vrstu posla, i kiša nas poprilično ometa, ali ne odustajemo od zadatih rokova – izjavio je odgovorni izvođač radova, inženjer Željko P. Marković. - Imamo problema i sa eksproprijacijom zemljišta, ali nastojimo da poslove završavamo u roku i kvalitetno kako je projektom predviđeno - ističe Marković i dodaje da oko nezavršene eksproprijacije pomoć pruža lokalna zajednica te da se nada da će rokovi biti ispoštovani.
On je naveo da je na poslu angažovano 80 ljudi, i da je trasa podeljena na dva dela – prvi deo od Gilja do novog železničkog mosta na Velikoj Moravi koji je u izgradnji, i drugi od mosta na Velikoj Moravi do železničke stanice u Paraćinu.
- Sa 80% trase smo skinuli humus i sada smo anagažovani na objektima koji zahtevaju najviše vremena, kao što je izgradnja nadvožnjaka preko puta R 214 kod Mijatovca – rekao je Marković.
On je napomenuo da su radnici na trasi naišli na organski otpada od spaljenih životinja iz kafilerije u Ćupriji, koji je odlagan bez projekta, te da su na toj stacionaži prekinuli radove.
- To nam je popriličan problem, koji, čini se, projektant nije dobro sagledao. Investitor, "Železnice Srbije" su se tim povodom obratile nadležnom ministarstvu i čekamo odgovor – rekao je Marković.