Ako Evropska unija obezbedi 50 odsto sredstava, Hrvatska će ipak graditi Pelješki most. Ova iznenadna odluka hrvatske vlade usledila je nakon niza protesta stanovnika Dubrovnika i okoline zbog odluke o odustajanju gradnje mosta koji bi povezao hrvatsku teritoriju.
Iako je Pelješki most bio jedan od prioriteta HDZ-ove vlade, premijer Zoran Milanović čim je seo u fotelju u Banskim dvorima najavio je da odustaje od gradnje mosta. Razlog je visoka cena i ekonomska kriza u Hrvatskoj. Do sada je ponuđeno nekoliko varijanti, od brzih cesta kroz BiH do velikih trajekata koji bi prevozili kamione.
Ulaskom Hrvatske u EU izmeniće se i šengenski režim na granicama, pa bi brza cesta kroz BiH donela komplikacije za građane EU. Žičana ograda pored puta stvorila bi lošu sliku za turiste. Trebalo bi uložiti u izgradnju novih, velikih trajekta i trajektne luke.
Kako se odluke na relaciji SDP-a i HNS-a ionako ne donose skladno i sa nekim razumnim smislom, već više stihijski i neorganizovano, tako je i izgradnja Pelješkog mosta odbačena bez pravih i ozbiljnih analiza.
Već na jesen počeće pregovori sa Briselom da se EU uključi u finansiranje. Obezbedi li se novac, izgradnja bi mogla brzo da počne, a to bi omogućilo i nastavak izgradnje auto-puta od Splita prema Dubrovniku. Pelješki most bi znatno skratio put do hrvatskog juga, a i dalje do Albanije i Makedonije.
Povezane vesti: