Već više od dva meseca živo je na gradilištu novog železničko - drumskog mosta preko Dunava kod Novog Sada. Kako je za "Dnevnik" izjavio direktor projekta izgradnje Srećko Ugrica, svakodnevno se radi od 8 do 18, ponekad i duže. Na gradilištu je oko 30 radnika, a biće ih i više. Upravo je izbušeno svih 14 šipova za izgradnju prvog stuba na petrovaradinskoj strani, a ovih dana će se na njih montirati naglavnica, što predstavlja temelj stuba.
Sagovornik objašnjava da je s novosadske strane porušen stub broj pet i priprema se teren za izgradnju novog, koji će takođe imati 14 šipova. U toku je priprema za bušenje šipova na stubnom mestu broj četiri, kojih će biti čak 26, a stubovi dva i tri izgradiće se na temeljima mosta pre 13 godina porušenog u NATO-ovom bombardovanju.
U toku je izgradnja platoa za montažu čeličnog luka. On mora da bude veoma čvrst pa se radi u više slojeva da bi se postigla tvrdoća podloge. Zbog velike vrućine betonira se samo ujutro i naveče, a za vreme najveće jare na gradilištu je pauza.
Ugrica kaže da je u italijansku firmu "Tadei", koja je sastavni deo konzorcijuma kojem je povereno projektovanje i izgradnja novog mosta, do sada iz Makedonije stiglo oko 3.000 tona čelika za lukove mosta, koji će se tamo seći i dostavljati na gradilište gde će se montirati.
Limovi za lukove iz Poljske i Makedonije dopremiće se na gradilište krajem avgusta, kada će se u posao uključiti "Mostogradnja". Jagodinska firma MAT gradi plato, a beogradska "Geosonda" buši šipove.
Posao izrade glavnog projekta i izgradnja mosta dodeljeni su na tenderu italijansko - španskom konzorcijumu "Azvi – Tadei – Horta Koslada", domaće firme angažovane su kao podizvođači, a investitor su "Železnice Srbije", koje su u tom projektu imenovane kao zastupnik Vlade.