Ministarstvo održivog razvoja i turizma stavilo je na javnu raspravu nacrt Državne studije lokacije (DSL) Aerodrom - Tivat" – Sektor 24 sa nacrtom izveštaja o strateškoj proceni uticaja na životnu sredinu.
DSL obuhvata prostor od 132,7 hektara na kopnu i 8,83 hektara na moru u blizini aktuelne tivatske vazdušne luke.
Obrađivači DSL "Aerodrom Tivat" su kotorski "Montecep" i beogradski CEP u saradnji sa specijalizovanom britanskom kompanijom za vazduhoplovnu infrastrukturu "Halcrow".
Planeri su se, nakon analize postojećeg stanja i prostornih mogućnosti za dalji razvoj tivatske vazdušne luke, od četiri moguće, opredijelili za varijantu "Jug" koja podrazumeva izgradnju potpuno nove terminalne zone Aerodroma "Tivat" sa novim pristanišnim i ostalim zgradama u južnom delu, na prostoru između aktuelnog završetka poletno - sletne staze na takozvanom pragu 14 u pavcu prema Krtolima.
Izgradnja nove terminalne zone je međutim, ostavljena za kasniji period iza 2020. godine, a ono što nacrt DSL donosi je kratkoročni plan za povećanje kapaciteta tivatske vazdušne luke koji prvenstveno podrazumeva izgradnju nove takozvane rulne staze paralelno sa postojećom pistom na delu prema moru.
Nova ruralna staza gradiće se zapadno od postojeće piste na međuosovinskom rastojanju od 182,5 metara što obezbeđuje uslove za saobraćaj aviona raspona krila do 65 metara. Uz paralelnu novu rulnu stazu planirana je izgradnja nove platforme za duže parkiranje aviona generalne avijacije. Kapacitet nove plaforme biće šest aviona raspona krila do 20 metara.
Glavna platforma za parkiranje putničkih aviona će sa postojećih sedam parking pozicija biti proširena na devet pozicija do 2020. godine i to sedam parking pozicija za avione raspona krila do 36 metara i dve pozicije za avione raspona krila do 52 metra.
Predviđena je i izgradnja potpuno nove terminalne zgrade površine 8.124 kvadrata, severno od postojeće terminalne zgrade na prostoru aktuelnog parkinga za automobile, nove upravne grade sa VIP terminalom, izmeštanje kontrolnog tornja aerodroma na drugu lokaciju, izgradnja nove vatrogasne stanice, novog hangara, novog objekta keteringa, izgradnja vodnog terminala, pristupnih puteva i parkinga, kao i na rekonstrukciju i dogradnja dela postojećih objekata.
Planirano je i izmeštanje trase postojećeg lokalnog puta Tivat - Brdišta - Ostrvo cveća u severnoj kontakt - zoni aerodromskog područja.
Posebna novost je izgradnja vodnog terminala sa koga će putnici iz avona prelaziti direktno u jahte i brodove i obrnuto.
Novi terminal gradiće se u blizini ušća reke Gradiošnice, a sadržaće jedan vez za brodove dužine do 11 metara, dva veza dužine po 25 metara dužine i jedan vez dužine do 30 metara.
Kompleks vodnog terminala činiće objekat površine 230 kvadrata sa šalterima za prodaju karata, čekaonicom, ugostiteljskim i trgovinskim sadržajima, VIP terminalom, te pristupna saobraćajnica na kojoj je predviđena stajališna niša za 5 autobusa i parkiralište za 19 automobila.
Ukupna vrednost svih planiranih ulaganja u realizaciju ovako planirane DSL "Aerodrom Tivat" je oko 53,8 miliona evra.
Javna rasprava o nacrtu DS "Aerodrom Tivat" i pratećim dokumentima trajaće do 20. jula a predviđeno je i održavanje dva okrugla stola i to 9. jula u Podgorici i dan kasnije u Tivtu.