INFONET-468X60-BANNER

Zakonski okvir za tunel i obilaznicu oko Fruške gore

29.12.2011. | M. Mijušković | Politika

Dva strateška dokumenta koja su usvojena ovog meseca u pokrajinskom parlamentu – Regionalni prostorni plan AP Vojvodine i Master plan razvoja Fruške gore do 2022. godine stvorila su zakonski okvir za probijanje tunela i izgradnju obilaznice oko Iriga, čime bi nacionalni park prodisao punim plućima, a meštani bajkovitog gradića konačno se oslobodili nesnosnih saobraćajnih gužvi.

U pokrajinskoj vladi najavljuju da bi realizacija ovih kapitalnih investicija, koje bi povezale Bačku i Srem i oslobodile panonsku lepoticu izduvnih gasova i drugih zagađenja, trebalo da počne već u prvoj polovini sledeće godine. "Možemo reći da je ovo istorijski trenutak za Vojvodinu, jer smo na plan koji zaista znači život za našu pokrajinu čekali pune 33 godine. U njegovoj izradi učestvovalo je više od 80 stručnjaka, a jedan od najznačajnijih segmenata predstavlja infrastrukturni koridor M21 Novi Sad–Ruma–Šabac. Sada nam predstoji njegova implementacija, odnosno priprema projekata za prvih pet godina", ističe pokrajinski sekretar za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine Dušanka Sremački.

Idejno rešenje tunela kroz Frušku goru i obilaznice oko Iriga postoji još od 1982. godine kao diplomski rad Dušana Sekulskog na Građevinskom fakultetu u Beogradu. Karijera je našeg stručnjaka potom odvela u Južnoafričku Republiku, gde je doktorirao na Univerzitetu u Johanesburgu, a od 2006. godine radi na Univerzitetu Ujedinjenih nacija u Bonu. U međuvremenu, put preko panonske lepotice, deo pravog koridora sever–jug, postao je najopterećeniji u zemlji.

"Fruška gora je jedini nacionalni park kroz koji dnevno prođe 20.000 vozila, a ukoliko se nastavi ovim tempom verovatno da to neće biti još dugo. Nakon više od dve decenije neispunjenih obećanja smatramo da je konačno došlo vreme da se ovaj problem reši. Svedoci smo mnogih teških saobraćajnih nezgoda u kojima je bilo izgubljenih života, a potpuno su ruinirani brojni objekti, ne samo starije već i novije gradnje", naglašava Vladimir Petrović, predsednik opštine Irig, kroz čiju glavnu ulicu vodi magistralni pravac M21.

Više od 8.000 vozila su teški kamioni, koji prolaskom ovim putem izbegavaju naplatu putarine. Da su je plaćali u samo prethodne tri godine, bilo bi dovoljno novca da se izgradi i tunel i obilaznica oko Iriga. Meštani ovog gradića, koji čitavo leto nisu imali sna, jer je zbog radova na magistralnom putu M22.1 Novi Sad – Inđija saobraćaj bio preusmeren na ovaj već prezagušeni pravac, spremni su na proteste i blokade (kao što je to bilo 2007. godine) ukoliko se problem ne reši.

U tom slučaju, prema rečima predsednika Petrovića, opštinsko rukovodstvo podržalo bi građane. Međutim, on smatra da do toga ne mora da dođe. Još 1990. godine delimično je eksproprisano zemljište, a iz novog plana je izbačen vijadukt, koji je zbog svoje vrednosti predstavljao kočnicu na putu realizacije ovog projekta.

Prema novom planu, obilaznica oko Iriga, umesto ranije predviđena 3km, biće duga 5,5km, a tunel kroz Frušku goru 1,9km. Samo gradnja tunela koštala bi oko 38 miliona evra, ali saznajemo da postoji interesovanje stranih investitora za ulaganje u ovaj projekat.

Povezana vest:

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;