INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Kasne li radovi na Koridoru X?

05.12.2011. | M. Avakumović | Politika

Radovi na izgradnji istočnog i južnog kraka Koridora 10 kasne po nekoliko meseci. Stoga je moguće da i poslednji u nizu od datih rokova za završetak panevropskog koridora kroz našu zemlju, kraj 2013. godine, ne bude ispunjen.

Alpina, koja gradi obilaznicu oko Dimitrovgrada i autoput od bugarske granice do Pirota, neće uspeti do aprila sledeće godine, kako je ugovoreno, da završi ove dve deonice. Zoran Kostić, tehnički direktor ove austrijske kompanije, kaže da je septembar realan rok za završetak. "Za to postoje objektivni razlozi. U startu smo kasnili zbog nezavršene eksproprijacije. Zbog problema sa lokalnim stanovništvom, izgubili smo oko četiri do pet meseci. Neki od njih, koji su ostali izvan zone autoputa, tražili su da i njihovo zemljište uđe u postupak eksproprijacije", objašnjava Kostić.

Jedan od uzroka je i arheološko otkriće rimskog puta Via militaris. Zbog toga su, kaže, izgubili oko dva do tri meseca. "Osim toga, bilo je problema sa fundiranjem i podzemnim vodama. Ali sve to je uobičajeno", navodi Kostić.

U preduzeću Koridori Srbije ne kriju da su, kao investitor, nezadovoljni. Ali, kako ističu, vanrednim angažovanjem izvođača radova u velikoj meri je smanjeno kašnjenje, tj. razlika u planiranim i realizovanim radovima. "Obilaznica oko Dimitrovgrada najteža je od svih deonica na Koridoru 10. Trasa budućeg autoputa je teško pristupačna i bilo je potrebno uraditi mnogo zahtevnih pristupnih puteva", smatraju u ovom preduzeću.

Podsećaju da se u sklopu te obilaznice nalaze i dva tunela (Pržojna padina i Progon), koji su ugovoreni sa grčkom Ternom. Vreme izgradnje od dve godine počelo je da teče tek u oktobru. "To znači da obilaznica oko Dimitrovgrada neće biti puštena u saobraćaj sve dok ne budu završeni i tuneli. U tom smislu, eventualno kašnjenje od nekoliko meseci na ugovorima za trasu i mostove, koje izvodi Alpina, nije od suštinskog značaja za saobraćaj te deonice autoputa", objašnjavaju u Koridorima.

Krak autoputa od Leskovca prema makedonskoj granici, koji se finansira iz Helenik plana, kasni, takođe, iz sličnih razloga. Mada je on u većem zaostatku, jer se za pojedine njegove deonice tek sprovode tenderske procedure.

Na delu autoputa od Grdelice prema Vranju otkriveno je praistorijsko arheološko polje. Iskopavanje će, kako se procenjuje, trajati najmanje šest meseci. I ovde su problemi iskrsli zbog neregulisanih odnosa u otkupu zemlje i objekata na trasi.

A prema tvrdnji dopisnika novinske agencije Beta, na trasi deonice od Donjeg Neradovca do Srpske Kuće u opštini Vranje, od 26. januara, kada su zvanično započeli radovi, nije postavljen nijedan metar asfalta. Svi koji prolaze autoputem od Vranja prema Bujanovcu, kako navodi, mogu videti da na toj deonici na sektoru Jug nema ni građevinskih mašina.

Ali, u Koridorima Srbije kažu da to nije tačno. Naprotiv, radnici grčke firme Aktor rade u skladu sa ugovorenim programom i dinamikom. "Pri kraju je izvođenje zemljanih radova na iskopu (skidanje prvog sloja humusa, široki i iskop za temelje objekata, obrada kosina...), betonski radovi na izradi poprečnih cevastih propusta kroz novu i postojeću trasu, uklanjanje eksproprisanih objekata", navedeno je u pisanom odgovoru Koridora Srbije. Tvrde da je na gradilištu dnevno angažovano oko 110 radnika. Dok istovremeno traju istražni i zaštitni arheološki radovi na devet lokaliteta.

U Koridorima Srbije kažu da je rano govoriti o prekoračenju rokova za ovu deonicu budući da se grčka firma Aktor obavezala da 7,5km autoputa od Donjeg Neradovca do Srpske Kuće sagradi za osam meseci.

Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu i energetiku, nedavno je rekao, obilazeći radove na Koridoru 10 kod Bujanovca, da će radovi na više deonica na jugu Srbije biti završeni za "godinu i po do dve" i da će do kraja godine biti završeni tenderi za sve deonice na jugu Srbije.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;