Radovi na pruzi Valjevo - Loznica, koji su počeli još pre I svetskog rata, biće nastavljeni za mesec dana i trebalo bi da budu završeni za oko dve godine. Ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić rekao je da će završetak ove deonice koštati oko 260 miliona evra, a novac je obezbeđen iz ruskog kredita namenjenog železničkoj infrastrukturi. Inače, radovi na ovoj pruzi do sada su zbog izbijanja ratova prekidani četiri puta!
Tunel "Trifković"
U prugu Valjevo - Loznica proteklih godina je uloženo 50 miliona evra i do sada je završeno 40% posla. Ministar Milutin Mrkonjić kaže da se pregovori oko korišćenja ruskog kredita vrednog 800 miliona dolara privode kraju i da će vrlo brzo gradilište na pruzi Valjevo - Loznica, koje je zaraslo u korov, biti aktivirano. "Pruga Valjevo - Loznica je u prioritet i veoma je važno da nastavimo radove na toj deonici, koji su davno započeti. Pregovori oko ruskog kredita su u završnoj fazi i vrlo brzo ćemo ponovo otvoriti gradilište na pruzi od Valjeva do Loznice", rekao je Mrkonjić prilikom nedavne posete Valjevu. Procenjuje se da je za završetak kompletnih radova potrebno oko dve godine.
Na potezu od Valjeva do Loznice biće izgrađena jednokolosečna pruga za brzine vozova do 120km/h.
Milovan Marković, direktor Železnica Srbije kaže da će izvođač radova biti konzorcijum specijalizovanih ruskih firmi za izgradnju pruga, ali da će biti angažovane i domaće firme."Očekujemo da će do kraja godine biti potpisan ugovor o nastavku radova. Generalni izvođač radova je konzorcijum ruskih kompanija, koje imaju najviše reference za izgradnju ovakvih objekata, ali jedan od naših uslova je da u ovaj projekat budu uključene i srpske kompanije", kaže Marković.
Izgradnja ratne pruge, kako je žitelji valjevskog kraja već duže nazivaju, počela je pred izbijanje I svetskog rata kada je francuskom investitoru dodeljena koncesija za njenu gradnju. Nastavak radova usledio je pred početak II svetskog rata, a radnici su ubrzo morali da napuste to gradilište.
Sredinom 70-ih godina urađen je nov projekat i određena druga trasa pruge za Loznicu. Socijalisti su prugu, kao kapitalnu investiciju, počeli da grade na početku svog mandata 1990. godine, ali su radovi po treći put prekinuti zbog izbijanja građanskog rata u SFRJ.
Najviše je urađeno tokom 1998. godine. Izgrađeni su objekti koji se smatraju najtežim na delu do Osečine. Tunel Trifković dugačak 1,7km u Valjevskoj Kamenici završen je, tuneli Popare (1.991m) i Jovanja (1.600m) većim delom su probijeni, most preko Gradca u Valjevu izgrađen je, a kolosek od Železničke stanice u Valjevu do mosta na Kolubari je položen. Posle nekoliko meseci radovi na pruzi Valjevo - Loznica su prekinuti po četvrti put zbog bombardovanja tadašnje SRJ.
Povezana vest: