Radnici novosadskog preduzeća Vojvodinaput–Bačkaput, uprkos svim nedaćama koje su zadesile to preduzeće, uspeli su da se pripreme za predstojeću zimsku sezonu. Dragan Jakovljević, generalni direktor preduzeća, kaže da su upravo završene i poslednje pripreme: "Zimska služba je spremna, od zaposlenih do mehanizacije, i zvanično kreće s radom danas, 15. novembra".
Ova služba održavaće 71km autoputa E-75, 273km magistralnih puteva i 459km regionalnih putnih pravaca, odnosno na saobraćajnicama Južnobačkog okruga koje prolaze kroz Bač, Bačku Palanku, Bački Petrovac, Beočin, Bečej, Srbobran, Kulu, Vrbas, Temerin, Žabalj i Novi Sad. Na posipanju soli i čišćenju snega biće angažovano 85 radnika svrstanih u 39 ekipa koji će raditi u tri smene, zatim osam putarskih vozila, po 39 kamiona i raonika, osam utovarivača, traktora, mašina za utovar snega... U magacinu je pripremljeno čak 1.142 tona soli.
Pošto je Agencija za privatizaciju raskinula kupoprodajni ugovor za preduzeće Vojvodinaput–Bačkaput, koje je bilo u sastavu Nibens grupe Dragan Jakovljević kaže da bankama nije ni bio cilj da se reše nagomilani problemi dugova i da se firma stabilizuje, već samo da im se vrate pare. "Rasprave i svađe s bankama su trajale mesecima i smatram da su svesno blokirale raskid ugovora o privatizaciji koji je trebalo ranije da bude raskinut, ali im to nije odgovaralo. Nama odgovara bilo kakvo rešenje, samo da se statusno reši. Mi smo na neki način zavučeni otezanjem banaka. Kada smo se ponadali da će proći reorganizacija PZP Niš, koje je bilo naš vlasnik, iskočila je jedna banka i nije htela da uđe u program restrukturiranja i oborila ga."
Jakovljević tvrdi da će Bačkaput nastaviti da radi na održavanju puteva, što je radila i do sada, i veruje da će i zimsko održavanje odraditi na zadovoljavajući način, uz pomoć Vojvodinaputa, preduzeća preko kojeg će ići plaćanje održavanja, što su prihvatili u JP Putevi Srbije.
Jakovljević objašnjava da će zastupnik državnog kapitala, kada dođe u firmu, napraviti kompletnu analizu poslovanja i predložiti Agenciji za privatizaciju šta i kako dalje, koliki je dug Bačkaputa, ima li potencijala za rad – a ima, pa da se izađe iz dugovanja koje je napravio bivši vlasnik, ili da se nekome ponude na prodaju, reorganizuju u neko javno preduzeće i slično.
U zimskom periodu treba da se preživi i odradi posao koji im je poverilo JP Putevi Srbije, a na proleće da se prihvate novih poslova i tendera i izađu na tržište i rade. Kako ističe Jakovljević, preduzeće bez realizacije od 120 do 200 miliona dinara mesečno ne može da bude profitabilno. Zato su već konkurisali kod ZIG-a za neke poslove, kapaciteta imaju dovoljno jer je u kolektivu ostalo više od 300 zaposlenih.