Bosna i Hercegovina i Republika Srpska priključila su se projektu osnivanja zajedničkog železničkog preduzeća Srbije, Slovenije i Hrvatske Kargo 10, a Crna Gora, Bugarska i Makedonija su najavile pristupanje rečeno je novinskoj agenciji Tanjug u Železnicama Srbije.
Iako još nije formalno-pravno osnovano, ovo preduzeće funkcioniše od 4. oktobra 2010. godine. Tog dana je od Paraćina za slovenačku Sežanu krenuo prvi teretni voz sa drvenim briketima namenjenim italijanskom tržištu. Ovo preduzeće je osmišljeno kako bi se smanjilo vreme transporta između Ljubljane i Istanbula, čime se povećava konkurentnost u odnosu na druge vidove transporta, ali i u odnosu na alternativni Koridor 4 koji ide preko Mađarske, Rumunije i Bugarske. Preduzeće Kargo 10 treba da preusmeri značajan broj teretnih vozova na železnički Koridor 10, kao i prevoz robe sa drumskog Koridora 10 na železnički, naglašava se u Železnicama Srbije.
Nenad Stanisavljević, direktor Medija centra Železnica Srbije, kaže da se puni efekti Karga 10 očekuju tek po formalnom osnivanju preduzeća kada će se organizovanije pristupiti tržištu. Ovih dana slovenačke železnice, koje su imale primedbe na dosadašnje pravne forme osnivačkih akata Karga 10, koje se, pre svega, odnose na antimonopolske propise, trebalo bi da usaglase predloge pravnih dokumenata neophodnih za osnivanje tog preduzeća i dostave ih drugim železničkim upravama na usaglašavanje i usvajanje objašnjava Stanisavljević.
Stručne i tehničke komisije železničkih uprava Slovenije, Hrvatske, BiH, RS i Srbije usaglašavaju stavove i principe budućeg rada uporedo sa osnivačkim pravnim poslovima kako bi ponuda Karga 10 bila što bolja, a cene niže. Zajednička kompanija treba da obezbedi klijentima maksimalno skraćivanje svih formalnosti u prevozu robe: granične i carinske formalnosti, obavljanje svih administrativnih formalnosti, bilo da je reč o izvozu, uvozu ili tranzitu, na jednom mestu, kraće zadržavanje teretnih vozova na granicama...