Andriji Lomparu, ministru saobraćaja Crne Gore ozbiljno se ljulja fotelja jer je u nemilosti partijskog šefa Ranka Krivokapića, ali i bivšeg premijera Mila Đukanovića. Razlog tome je suviše spora realizacija gradnje autoputa Bar- Boljare, projekta crnogorske vlade koju opozicija naziva novim Skadrom na Bojani.
Svečani početak izgradnje autoputa
Đukanović najviše zamera ministru što najskuplji infrastrukturni projekat u istoriji Crne Gore nije poverio Šariku Tari, vlasniku turskog građevinskog preduzeća Enka.
Odmah pošto je konsultantska kompanija Louis Berger (Luj Beržer), u prvoj polovini 2008. godine, saopštila podatke o projektovanoj frekvenciji saobraćaja na budućem autoputu, Milo Đukanović je primio Šarika Taru. Tara, čije se bogatstvo procenjuje na 2,7 milijardi dolara, tada je zagrizao da bude neimar, ali Đukanović nije uspeo da ubedi koalicionog partnera da odustane od ugovorenih aktivnosti, zaključno sa prezentacijom projekta na Crnogorskom investicionom forumu u sedištu EBRD-a u Londonu 3. juna 2008. godine.
Dve nedelje kasnije raspisan je pretkvalifikacioni tender za izbor koncesionara - graditelja, koji je neslavno završio jer dva prvorangirana konzorcijuma nisu uspela da obezbede finansijsku podršku banaka.
Autoput počeo da se gradi nakon što je svečano obeležen početak radova uz prisustvo premijera Hrvatske, Srbije i Crne Gore. Međutim, ni nakon tri godine, autoput nije mrdnuo iz Gornjih Mrka.
Povezana vest: