U Javnom preduzeću Putevi Srbije, prvi put posle devetnaest godina, najavljena je mogućnost raspisivanja tendera za održavanje mreže autoputeva, poluautoputeva i magistralnih i regionalnih saobraćajnica. I putari iz Nibens grupe, iako finansijski nesolventni, imaće mogućnost da konkurišu, a izabraće se najpovoljniji ponuđači.Treba očekivati da će se prijaviti firme koje i danas obavljaju taj posao, jer i nema mnogo drugih.
Od kada je Nibens grupa zapala u krizu, već duže vreme se naklapa o tome da li će Bačkaput imati dovoljno snage da nastavi s održavanjem 900km vojvođanskih saobraćajnica, ili bi na njeno mesto mogao da uleti neko drugi. Kandidati su se već javili i nude se da rade na bilo kojoj deonici gde neko od sadašnjih putara ne može.
Za obnovu puteva od Svetske banke, Evropske investicione banke i Evropske banke za obnovu i razvoj zatražen je kredit od ukupno 300 miliona evra. Potrebno je oko 2,2 milijarde evra za obnovu oko 16.000km saobraćajnica koje bi se dovele u dobro stanje. |
U Putevima Srbije kažu da neće dozvoliti da nespremni dočekaju zimu i da će angažovati one firme koje su spremne da odgovore zadatku i da se deonice koje održavaju firme, članice NIBENS grupe prepuste potpuno ili delimično kompanijama koje ne spadaju u ovu grupaciju.
U Vojvodinaputu - Bačkaputu kažu da im nije ni na kraj pameti da odustanu od održavanja i nakon decenija i decenija rada na vojvođanskim drumovima posao tek tako prepuste nekome drugom, samo zato što su lošom privatizacijom dovedeni u težak finansijski položaj, za šta nisu krivi. Direktor Bačkaputa Dragan Jakovljević je izjavio za naš list da ako su mogli da rade letnje održavanje bez zamerke, moći će i zimsko, o čemu su obavestili i JP Putevi Srbije. Od svih putarskih firmi koje održavaju ukupno nešto više od 3.000 kilometara vojvođanskih saobraćajnica, najviše pripada upravo Bačkaputu, čije ime i imidž su gradile generacije putara.
Putari Bačkaputa malo su živnuli, jer su pre dva dana konačno primili jednu platu, ali tek za april.