Hrvatska počinje izgradnju pelješkog mosta, koji bi trebalo da bude dovršen za šest godina. Iako još nema sredstava za ovaj veliki projekt kojeg hrvatski političari predstavljaju kao nacionalni prioritet, deo novca uzeće se od poreza na benzin. Radove bi trebalo započeti odmah, ali je budućnost ovog projekta i dalje neizvesna.
Sada vladajući HDZ, neposredno pred izbore, želi ponovo da pokrene pitanje važnosti pelješkog mosta, dok iz opozicionih redova stižu uveravanja da je to preskupi projekt, koji je nemoguće u krizno vreme uopšte realizovati. Ako SDP dođe na vlast, pelješki most ponovo bi mogao da ode u zaborav, pa bi i sadašnje početno ulaganje bilo nepotrebno.
I iz Evrope poručuju da neće finansirati izgradnju mosta, koji nije po volji ni BiH. Iako je hrvatska strana menjala projekte i nastojala da zadovoljni sve standarde, pre svega onaj da će i najveći brodovi slobodno moći da plove ispod mosta prema teritoriji BiH, službeno Sarajevo i dalje se protivi izgradnji.
Procene ukazuju da bi izgradnja koštala gotovo 300 miliona evra , a možda i više. Ceo projekt, s pristupnim putevima dosegnuo bi vrtoglave cifre koje u ovom trenutku ne mogu da priušte i mnogo bogatije zemlje od Hrvatske. Zato se i sadašnja inicijativa o izgradnji pelješkog mosta više vidi kao jedan od predizbornih aduta vladajućeg HDZ, a ne kao realni projekt koji bi u dogledno vreme mogao da bude i realizovan.
Daleko je realnije da se dovrši izgradnja autoputa od Splita do Dubrovnika, čime bi Hrvatska bila kompletno povezana najmodernijim putevima od severa do juga.
Evropski političari tvrde da most nema nikakvog smisla i da u ujedinjenoj Evropi bez granica nema razloga graditi tako skupi most.