SFSOPLATE-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Dve trase Koridora 11 kroz Beograd

21.06.2011. | B92

Posle višedecenijske bitke u kojoj je pešterska pobedila užičku varijantu, autoput Beograd - južni Jadran ponovo je podelio projektante. Dok se Institut za puteve nada da će nova saobraćajnica u glavni grad ući desnom obalom Save, Saobraćajni institut CIP uradio je projekat koji za to predviđa levu obalu reke.

"Komisija, koliko nam je poznato, još nije završila posao u vezi sa generalnim i idejnim projektom CIP", kaže Mihajlo Mišić, direktor Koridora Srbije. On navodi da će oni utvrditi da li je varijanta koju je CIP uradio tehnički ispravna "i dostaviće nam izveštaj. Tu preporuku ćemo, naravno, uvažiti kada budemo odlučivali o konačnoj trasi, a o tome će svoje mišljenje dati i Nacionalni savet za infrastrukturu".

Generalnim urbanističkim planom Beograda predviđeno je da trasa ide levom obalom, tako da je ostalo nejasno zašto se u vreme ministra Ilića trasa prebacila na desnu obalu.

Trasa deonice autoputa Beograd - južni Jadran, definisana Prostornim planom infrastrukturnog koridora E-763, u zoni glavnog grada ide desnom obalom Save u dužini od 14km. To je rešenje Instituta za puteve koje je pre nekoliko godina prošlo Republičku revizionu komisiju. Trasa ide preko naselja Barič, Umka i Ostružnica. Od Umke preko klizišta Umka i Duboko projektovana je trasa u koritu Save, sa građevinom od kamena, koja, prema proračunu, svojom težinom treba da zaustavi pomeranje tla i umiri klizanje terena.

Zato je potrebno da se ugradi milion i po kubika kamena i iskopa više od 7 miliona kubika peska za izgradnju autoputa i proširenje korita Save. Kamena građevina protezala bi se dužinom od oko 4km, što je i dužina jednog od najvećih klizišta u Evropi.

Saobraćajni institut CIP, međutim, dobio je nalog od Puteva Srbije da uradi generalni i idejni projekat, koji predviđa da budući autoput od Obrenovca, preko novog mosta na Savi, skrene na levu obalu i da se kod Surčina uključi na obilaznicu oko Beograda. Time bi se izbegla izgradnja saobraćajnice na velikim klizištima Umka i Duboko na desnoj obali.

"Nijedna banka neće dati kredit za trasu autoputa preko klizišta", kaže Milutin Ignjatović, generalni direktor CIP.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;