Početkom maja grad Jagodina i "Železnice Srbije" počeli su razgovore o rekonstrukciji zgrade Železničke stanice, koja je poslednji put renovirana pre četiri decenije. Očekuje se da radovi počnu u ovoj godini.
- Zgrada Železničke stanice sagrađena je krajem 19. veka, kada je prvi voz u Srbiji prošao na relaciji Beograd - Niš. Bila je to jedna od najlepših zgrada tog vremena u gradu i zbog toga je bila na poštanskoj razglednici. Adaptacijom, sedamdesetih godina prošlog veka, kompletno je promenjen izgled stanice. Ona je naružila grad u svakom smislu, pa bi rekonstrukcija bila pun pogodak kada bi bio vraćen prvobitni izgled zgrade Železničke stanice u Jagodini - kažu jagodinski arhitekti.
Rekonstrukcija zgrade podrazumevala bi izgradnju krova, nove fasade, presvlačenje perona asfaltom, popravku toaleta... Bezbednost putnika je na prvom mestu, jer sada mogu da polome nogu zbog kratera i rupa na peronu. Planirano je postavljanje video-nadzora koji bi pokrio stanicu i prostor ispred, što će uticati na smanjenje krađa.
- Nažalost, prva slika koju vide turisti, koji dolaze vozom u Jagodinu je jadan izgled železničke stanice. Od vlage otpada fasada i preti da povredi putnike, na njoj su ispisane razne neprimerene poruke i grafiti. U čekaonicu ne može da uđe od nesnosnog mirisa iz toaleta. Stanica je leglo svakojakih ljudi. sa kojima ni policija ne zna šta da radi. Ugasili smo grejanje u čekaonici da se ne bi skupljali, ali ni to ne pomaže. Toaleti su zapušeni i zbog toga se širi nesnosan smrad. Putnici ne mogu da uđu i da kupe kartu, a zaposleni obolevaju - kažu zaposleni na toj stanici.
Najveći problem je ravan krov na zgradi, zbog čega vlaga nagriza zgradu već tri decenije, a najteže posledice su baš u čekaonici i u kancelarijama.