Izgradnja severne tangente, saobraćajnice koja će spojiti Novi novosadski sa Pančevačkim putem, preko Borče i Ovče, jedan je od važnijih beogradskih projekata. Njenom izgradnjom biće izmešten teretni i tranzitni saobraćaj iz centra i stvoriće se uslovi za razvoj grada na levoj obali Dunava.
Konkretna realizacija projekta će početi na proleće, s početkom gradnje mosta Zemun - Borča. Saobraćajni institut CIP i kineski CRBC su kao partneri angažovani na izradi idejnog i glavnog projekta saobraćajnice severna tangenta sa mostom. Autor 3D animacije buduće saobraćajnice je "Goblen" studio.
Severna tangenta počinje kod puta za Novi Sad, kod naselja Nova Galenika. Saobraćajnica će se, pre izlaska na budući most preko Dunava, ukrštati sa Ulicom Cara Dušana u Zemunu.
Na banatskoj strani, prolaziće pored Borče i seći Zrenjaninski put. Dalje će obilaziti Ovču sve do puta Beograd-Pančevo i završiti raskrsnicom u nivou kod štamparije "Politika". Saobraćajnica će imati pun profil autoputa i ukupno šest saobraćajnih traka, po dve trake za vožnju i po jednu zaustavnu u oba smera. Ukupna dužina saobraćajnice je 21,3 km, a dozvoljena brzina vožnje biće 80 km na sat.
- Praktični značaj je ogroman. Bolja saobraćajna veza za više od pola miliona žitelja Zemuna, Palilule i Novog Beograda. Takođe, svi koji iz pravca Novog Sada idu ka Vršcu više neće morati da ulaze u centar Beograda - kaže Milutin Ignjatović, direktor CIP-a. Ceo projekat trebalo bi da bude završen za nekoliko godina.
Osim mosta preko Dunava, planirana je gradnja još osam mostova i četiri nadvožnjaka, od kojih su najveći prelazi pruge Beograd-Pančevo i kanala Kolovita, dug oko 610 metara, i preko Zrenjaninskog puta (oko 210 metara)