Projektantska kuća Geoput, koja je prema tvrdnjama direktorke ovog preduzeća Milice Trifković, nepravedno eliminisana sa 22 tendera za projektovanje Koridora 10 i budućeg autoputa prema južnom Jadranu, pomoć je potražila u evropskim institucijama.
Pošto nijedan državni organ, kako kaže, nije reagovao na to što je Komisija za zaštitu prava ponuđača poništila 13 tendera i naložila Putevima Srbije i Ministarstvu za NIP da u odabir uvrste i Geoput direktorka ovog preduzeća se prošle nedelje u Briselu sastala sa Jelkom Kacinom, izvestiocem Evropskog parlamenta za Srbiju, Larsom Erikom Farsbergom i drugim visokim zvaničnicima Evropske komisije, Svetske banke i Evropske banke za obnovu i razvoj.
"Ukazala sam na nepoštovanje zakona i korupciju u procedurama javnih nabavki za projektovanje i izgradnju puteva na koridorima 10 i 11. Govorila sam o sopstvenom iskustvu i činjenici da su dva državna preduzeća CIP i Institut za puteve na nelegalan način dobila povlašćen položaj pa je projektovanje svih deonice dodeljeno njima, bez ikakve konkurencije. Sagovornici iz evropskih institucija su rekli da im je poznato da je rejting Srbije poslednjih meseci opao zbog korupcije, ali su sada dobili i dokaze. Obećali su da će pomoći i da će kontaktirati sa premijerom i ostalim nadležnim u našoj državi – kaže za Politiku Trifkovićeva.
Putevi Srbije i Ministarstvo za nacionalni investicioni plan su, objašnjava ona, nezakonite odluke obrazlagali različitim razlozima. Jednom prilikom da nedostaju reference, drugi put da je nepotpuna dokumentacija...
U svim tim slučajevima, Komisija za zaštitu prava ponuđača u postupku javne nabavke, koju je država oformila kao najviši specijalizovani organ – odlučivala je, kako tvrdi, da je Geoput bio u pravu.
Zoran Drobnjak, direktor Puteva Srbije, kaže da Geoput nije dobio nijedan posao zato što nema takozvanu veliku licencu, koju izdaju Inženjerska komora Srbije i Ministarstvo životne sredine i prostornog planiranja.