Za završetak radova na Aerodromu Rosulje kod Kruševca i njegovo stavljanje u funkciju potrebno je oko 300 miliona dinara. Rosulje će biti aerodrom tercijalnog tipa i služiće za letove sportskih, turističkih i poslovnih aviona.
Projekat premeštanja aerodroma iz centra Kruševca na lokaciju Rosulje iznad sela Parunovac traje već 15-ak godina. Do sada je u radove na Rosuljama uloženo tridesetak miliona dinara i to za otkup zemljišta i pet miliona za izradu prilaznog puta.
U 2011. godini planiran je početak radova na poletnoj-sletnoj stazi i izgradnja hangara i aerodromske zgrade. Za završetak ovih radova potrebno je oko 210 miliona dinara, a pošto lokalni budžet nema toliko sredstava, očekuje se pomoć ministarstava za infrastrukturu i NIP-a.
- Aerodrom Rosulje zauzima površinu oko 40 hektara i planiran je kao aerodrom tercijalnog tipa sa travnatom poletno-sletnom stazom odakle bi mogli da se obavljaju sportski, turistički, panoramski i biznis letovi. U perspektivi je planirana i izgradnja asfaltne poletno-sletne piste, ali je za to, kao i za prateće radove za aerodrom sekundarnog tipa potrebno oko 13 miliona evra. Stavljanje Rosulja u funkciju je važno za čitav grad jer bi se izmeštanjem aerodroma sa sadašnje lokacije dobio kvalitetan prostor koji bi mogao da se ponudi investitorima - objašnjava Miomir Petrović, direktor JP "Aerodrom Rosulje".
Aerodrom Rosulje Na visoravni Rosulje, šest kilometara od centra Kruševca uskoro bi trebalo da bude završena izgradnja pristupnog puta za novi sportski aerodrom C klase. Saobraćajnica duga 340 i široka 6 metara košta oko 5 miliona dinara, a kompletan projekat aerodroma za civilni i sportski aviosaobraćaj trebalo da bude završen za najviše pet godina. Izmeštanjem starog aerodroma iz centra grada na novu lokaciju biće oslobođeno oko 50 hektara građevinskog zemljišta, čime se otvara prostor za velike investicije na najboljoj lokaciji u gradu i izgradnju stambeno-poslovnog kompleksa. Otvaranje aerodroma, na koji će moći da slete i avioni sa 20 putnika, moglo bi uticati na razvoj turizma i ovo područje učiniti atraktivnijim za strane investitore. Idealan položaj Gradilište je otvoreno na nadmorskoj visini od 235 metara, 60 metara većoj od visine samog grada, a da je reč o izuzetnoj lokaciji govori i podatak da je u toku godine ovde zabeleženo samo 4 do 5 dana pod maglom, što omogućava izuzetnu bezbednost i sigurnost letenja. Miomir Petrović, direktor JP "Aerodrom Rosulje", ističe da se sledeće godine planiraju izgradnja travnato-poletne piste dužine 1.000 i širine 100 metara, uređenje travnatih staza i izrada platoa za parkiranje letelica. izvor: e-Kapija |