Koridor 10 udario u dalekovod - tema dana u "Politici"

27.11.2010. | Politika

Za „ipsilon” krak, deo Koridora 10, nije urađen glavni projekat, trasi puta smeta dalekovod, dok je tender raspisan za stranu puta koja se ne gradi, pa su graditelji na pogrešnoj strani.

Između kratkog roka i velikih ciljeva putari su zalutali na pogrešnu stranu puta, „sudarili” se sa banderom, a nemaju ni glavni projekat koji bi ih uputio kako i šta da rade. Ovo je tek deo nevolja sa kojima se suočavaju izvođači radova na deonici „ipsilon” kraka kao dela Koridora 10.

Ova obilaznica oko grada prema graničnom prelazu Kelebija verovatno je saobraćajnica do koje je Subotičanima najviše stalo, a pri tome njenih 23,6 kilometara gradi se već punih 20 godina. Do sada su radovi na zaobilaznici pet puta otvarani, poslednji put 27. aprila ove godine u prisustvu ministara Milutina Mrkonjića i Olivera Dulića, a za sve ove godine je izgrađeno tek oko 11 kilometara puta.

Čitave dve decenije građani su ubeđivani da je pripremljena kompletna dokumentacija za izgradnju ove saobraćajnice, ali da za odluku o investiranju u ovu trasu nedostaje politička volja. Međutim, kad se stekla politička volja a radovi ponovo krenuli ovog proleća, bageri su već 24. maja zastali, jer se ispostavilo da nema dokumentacije.

Prema zvaničnom stavu „Koridora 10”, radovi na „ipsilon” kraku kasne zbog toga što je potrebno izmestiti visokonaponski dalekovod od 400 kilovolti, zbog toga što nije završen glavni projekat i zbog „koncepcijske neusaglašenosti” projekata mostova u glavnom i idejnom projektu.

Tako se ispostavlja da radovi teku, ali je trasa „ipsilon” kraka tek na nivou idejnog projekta jer glavni projekat nije napravljen, nije urađena eksproprijacija na celoj dužini trase, a po izlasku na teren primećeno je da trasa „udara” u visokonaponske stubove. Uz sve to, tenderska dokumentacija ne odgovara situaciji na terenu.

Dušan Dražić, direktor „Voj-puta”, podseća da je januara ove godine Ministarstvo za infrastrukturu raspisalo javnu nabavku radova na izgradnji leve trake autoputa od Horgoša do Novog Sada i deonice od graničnog prelaza Kelebija do petlje Subotica–jug, što je zvanično ime „ipsilon” kraka. U ovom tenderu bilo je predviđeno da se gradi pun profil autoputa na „ipsilon” kraku, odnosno da se završi leva i izgradi cela desna traka u dužini od 23,6 kilometara.

– Međutim, Ministarstvo 1. februara donosi dopunu ovog tendera gde odlučuje da na „ipsilon” kraku gradi samo desnu traku autoputa, dakle onu koja još nije ni počela da se radi, u dužini od 23,6 kilometara. Pri tome, preduzeće „Koridor 10” šalje izvođače da nastave da grade levu stranu puta – kaže nam Dražić.

Za „Politiku” je u „Koridoru 10” potvrđeno da na „ipsilon” kraku oni grade levu stranu autoputa, dakle nadovezuju se na postojećih 11 kilometara izgrađenog puta.

Ali, bez obzira na to koju stranu autoputa grade, ostaje pitanje šta sa dalekovodom od 400 kilovolti čije je pomeranje složen postupak jer je on deo panevropske energetske mreže i može da se isključi tek ako se najavi godinu dana unapred. Doduše, u ovom slučaju ne radi se o izmeštanju stuba, već o podizanju njegove visine kako bi između provodnika i autoputa bio zakonom propisani razmak.

– Investitor je podneo zahtev „Elektromreži Srbije” za ugradnju novog stuba, a pošto je to interkonektivni (međunarodni) stub čije se isključenje mora najaviti godinu dana unapred i dobiti saglasnost mađarskog operatera prenosnog sistema, očekujemo da ćemo dozvolu za isključenje dobiti u proleće 2011. godine – kaže Mildan Vujičić, iz odeljenja za odnose s javnošću JP „Elektromreža Srbije”.

Ceo tekst čitajte na sajtu Politike.

 

 
Share |

Komentari: 1

somborac 29.11.2010 09.39.27

Čini se da bi subotičaini, a po receptu novosadjana, hteli da iskoriste ovu jedinstvenu priliku pa da završe sve što su planirali u domenu obilaznica za 21.vek. Novosadjani pak sa sadašnjih 3 trake (poluauto put 2+1 zaustavna) prelaze na 12 traka i to samo radi omugućavanja naplate putarina.
Treba ih zamoliti da se urazume i da idu korak po korak ka konačnom cilju. Samo što ja u konačnom cilju vidim i naplatu putarine u Madjarskom sistemu, gde radi ukupno 10 zaposlenih u celom preduzeću za naplatu putarine jer na taj način državi ostane mnogo više para a putarina košta 6 evra za 4 dana.
Primera radi od Sombora do Beograda, u jednom danu se za putarine potroši 12 evra (za 100km auto puta), a za one koji bi trebali da putuju recimo 2x mesečno do Beograda, godišnja putarina je 300 evra a toliko ne plaćaju ni švajcarci.

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Milan 09.10.2019.
Da, sve je to lepo u teoriji. Međutim kao i...
Maxs 24.09.2019.
Pa neka plate 50€ i neka prijave radnike na...
Darko 23.09.2019.
Teško da će neko južno od Save da se vraća ...
Шумадинац 16.09.2019.
1. Смедерево - Зрењанин - Кикинда - Хоргош....
Darko 09.09.2019.
Po zakonu za sve nelegalno izgrađene objekt...