Ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić kaže da će podneti ostavku ukoliko 12 kilometara deonice Ub - Lajkovac ne bude završen u roku od godinu dana.
"Dinamika poslova se poštuje. Ko kaže da kasnimo? Deonica će biti završena u predviđenom roku od godinu dana. Ukoliko tih 12 kilometara ne bude urađeno u tom periodu, obećavam da ću podneti ostavku. Ja sam vrlo ozbiljan čovek i držim reč", kaže Mrkonjić.
Međutim, na pitanje da li je spreman da podnese ostavku ukoliko do kraja godine ne bude, kao što je najavio, završeno 130 kilometara Koridora 10 od Beške do Horgoša i Kelebije, Mrkonjić je odgovorio "E neću! Ako tako bude bilo, ostavke treba da podnesu oni koji su krivci za kašnjenje završetka posla, a to su oni koji grade!".
Sa druge strane, ministar životne sredine i prostornog planiranja Oliver Dulić priznaje da su postavljeni isuviše ambiciozni rokovi za izgradnju putne infrastrukture.
"Slažem se da se daje preterano ambiciozan rok da se nešto završi, a onda se u javnosti stvori totalno suprotna slika. Insistiraćemo na tome da se radi u rokovima sa realnim osnovama", kaže Dulić.
U kabinetu predsednika Borisa Tadića, koji se nalazi na čelu Nacionalnog saveta za infrastrukturu, kažu da je on već rekao sve što je imao po pitanju radova.
"Predsednik Tadić je obišao radove na Koridoru 10, severni i južni krak i rekao je sve što je imao da kaže o radovima. Deonicu Ub - Lajkovac nije obišao, a kada ta tema bude razmatrana na Savetu za infrastrukturu, javnost će biti obaveštena o njegovom stavu", kažu na Andrićevom vencu.
Počeli radovi, ali gde?
Inače, radovi na izgradnji puta Ub - Lajkovac, čiji je početak ministar Milutin Mrkonjić danima najavljivao, konačno su počeli juče, ali sa samo jednim bagerom i desetak pobodenih kočića, piše Pres i dodaje da radovi pri tom nisu počeli na mestu na kojem ih je Mrkonjić pompezno otvorio krajem jula, već na sasvim drugom kraju sela Nepričava, udaljenom oko dva kilometra od prvobitne lokacije.
Taj list navodi da je jedan bager bio parkiran na mestu gde je Mrkonjić otvorio radove, odnosno gde je trebalo da počne izgradnja mosta. Dva kilometra dalje, drugi bager je na jednoj livadi počeo da skida površinski sloj zemlje. Predstavnik Puteva Užice, koje izvodi radove, Marko Leković rekao je da se kopa za nadvožnjak.
"Ovde, na 50. kilometru autoputa Beograd - Južni Jadran, danas je počelo iskopavanje za izgradnju nadvožnjaka preko autoputa. Dužina nadvožnjaka je oko 100 metara, a u narednih nekoliko dana trebalo bi da bude završen iskop za temelje. Kompletni radovi biće završeni za nekoliko meseci, a planirano je postavljanje montažnih nosača, preko kojih će biti izlivena ploča", rekao je Leković.
U Putevima Užice nisu mogli da preciziraju kada će početi radovi na mestu gde je svečano ozvaničen početak gradnje autoputa Beograd - Južni Jadran, a gde bi trebalo da bude izgrađen most preko magistralnog puta Valjevo - Lajkovac i barske pruge. Kako saznaje Pres, izgradnja mosta kasni jer je izvođač radova tražio izmenu projekta pošto nije imao potrebne mašine za predviđene radove.
Koliko su putari ozbiljno pristupili ovom poslu, najbolje govori podatak da, iako su radovi svečano otvoreni 29. jula, tek pre tri dana je postignut dogovor oko raspodele posla. Dogovoreno je da beogradski Planum i Putevi Užice rade deonicu na teritoriji lajkovačke opštine, a grupa Nibens na teritoriji opštine Ub.