Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić juče je izjavio da će 31. marta biti otvorena brza saobraćajnica Novi Beograd-Surčin, prenosi Beta.
Ilustracija (Foto: Pixabay)
Vesić je istakao da će ta saobraćajnica omogućiti brzu vezu između Zemuna i Surčina sa auto-putem Miloš Veliki, a rasteretiće se i auto-put Beograd-Šid.
Prema njegovim rečima, u aprilu će biti pušten u saobraćaj prvi deo Moravskog koridora, od Pojata pa skoro do Makrešana, odnosno do Kruševca, čija je ukupna dužina 112 kilometara, a koji će biti završen u drugoj polovini 2025. godine. On će povezati petlju Pojate i Preljina i omogućiti da se Kruševac, Trstenik i Vrnjačka Banja nađu na auto-putu.
Ministar je podsetio da se 1. juna završava izgradnja obilaznice oko Beograda do Bubanj Potoka, pa tranzitni saobraćaj više neće ići kroz centar grada. Dodao je da preostaje projektovnje završnih 30 kilometara obilaznice od Bubanj Potoka do Pančeva.
Vesić je naveo i da će do kraja godine biti završena saobraćajnica Sremska Rača – Kuzmin, kao deo auto-puta Beograd – Sarajevo.
Istakao je da se radi nastavak auto-puta "Miloš Veliki" od Pakovraća do Požege i da ova deonica treba da bude završena do kraja godine, kao i brza saobraćajnica Požarevac – Golubac.
U Srbiji se trenutno gradi 530 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica, a u planu je još oko 900 kilometara.
Na pitanje da li se putevi u Srbiji grade kvalitetno, odnosno da li ima dovoljno radnika da se sve planirano završi, Vesić je kazao da u Srbiji trećinu radnika u građevinarstvu čine stranci.
- Nigde više nema stranih radnika nego u građevinarstvu i sada ćemo ubrzati i olakšati dobijanje radnih viza, jer želimo da mnogo više stranaca dođe i radi, zato što nam treba tri puta više stranih radnika - rekao je Vesić.
On je istakao da je jedan od razloga pada građevinarstva u Srbiji kao važnog privrednog sektora je bio upravo nedostak radne snage.