JP "Putevi Srbije" objavili su dokle se stiglo sa radovima na izgradnji državnog puta IB reda broj 27 Loznica-Valjevo-Lazarevac i auto-puta E-763 "Miloš Veliki".
Izgradnja deonice Iverak-Lajkovac (Foto: Screenshot/YouTube/JP Putevi Srbije)
Deonica Iverak-Lajkovac
Nastavljaju se radovi na izgradnji državnog puta IB reda broj 27, deonice Iverak-Lajkovac, čijom izgradnjom će se povezati grad Valjevo sa auto-putem E-763 (Beograd-Južni Jadran) i koja će predstavljati poprečnu vezu u putnoj mreži Republike Srbije.
Povezaće i delove Republike Srpske (BIH) sa auto-putem E-763 (Beograd-Južni Jadran) i dalje preko koridora 10 sa Bugarskom i Grčkom.
Brza saobraćajnica dužine 18,3km sa po dve trake u oba smera projektovana je za brzinu od 100km na čas. Mostovi i propusti kojih ima 26, su sa odvojenim smerovima i različitih dužina.
Najduži i najzahtevniji za izgradnju je most br. 16 koji premošćuje reku Кolubaru, državni put i lokalne puteve, dužine oko 928m i most br. 3 koji premošćuje železničku prugu Beograd-Bar i postojeći državni put IB reda broj 27 Valjevo-Lajkovac u mestu Popučke.
Napredak radova pogledajte u videu.
Deonica Preljina-Požega
Izgradnjom deonice Preljina-Požega povezaće se Čačak, Lučani i Požega, ali i dva okruga - Moravički i Zlatiborski. Nova trasa auto-puta skraćuje putovanje od Čačka do Požege sa dosadašnjih 45 na 20 minuta.
Auto-put "Miloš Veliki" povezaće sve značajne putne pravce u Republici Srbiji. On će na petlji Preljina biti spojen sa Moravskim koridorom, odnosno budućim auto-putem E-761 deonica Preljina-Pojate preko koje će biti povezan i sa auto-putem E-75 Beograd-Niš.
Auto-put od Preljine do Požege imaće veliki značaj za povezivanje Srbije i regiona jer predstavlja nastavak auto-puta "Miloš Veliki" ka granici sa Crnom Gorom, ali je i deo budućeg auto-puta Beograd-Sarajevo.
Кarakteristično za ovu deonicu je što prolazi kroz veoma težak geografski teren zbog čega skoro 1/3 trase čine mostovi i tuneli.
Na ovoj deonici u toku je izgradnja 3 tunela: Munjino Brdo, Laz i Trbušani. Sva tri tunela su projektovana sa dve odvojene tunelske cevi. Značajno je pomenuti i da tuneli Laz sa dužinom od 2,8km i Munjino Brdo sa dužinom od 2,76km predstavljaju buduće najduže tunele u Srbiji.
U videu pogledajte dokle se stiglo sa radovima.