Prva tunelska cev u tunelu "Beli potok" na Obilaznici oko Beograda probijena je u subotu 21. januara, a ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić je tom prilikom izjavio da će druga cev biti probijena ove nedelje.
Izgradnja tunela - ilustracija (Foto: PIxabay)
Vesić je prisustvovao probijanju tunela i istakao je da je upravo tunel "Beli potok" najzahtevniji i najvažniji objekat na sektoru 6 Obilaznice oko Beograda.
On je naveo da je u tunel ugrađeno 10 tona armature i 10.000m3 betona, a iskop je urađen na oko 100.000m3 u samim tunelskim cevima.
Sektor 6, od Straževice do petlje Bubanj potok, dugačak je 9,6 kilometara, navodi Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Na tom sektoru urađena su ukupno četiri nadvožnjaka, dužine 870 metara, dva mosta dužine 913 metara, tunel "Beli potok", a radi se petlja "Avala" i petlja-čvor Bubanj potok, sa izlazom prema Beogradu, prenosi Tanjug.
"Kada završimo ovaj sektor, biće završena kompletna Obilaznica oko Beograda duga više od 47,7 kilometara do Bubanj potoka i tada će se steći uslovi da se potpuno izmesti tranzitni saobraćaj iz centra Beograda, odnosno sa Gazele", naveo je Vesić.
Da bi obilaznica bila u potpunosti završena, neophodno je da se ugovori poslednja deonica obilaznice od Bubanj potoka do Pančeva sa drumsko-železničkim mostom kod Vinče.
"Kada ugovorimo taj poslednji 31 kilometar i završimo sve, Beograd će konačno, posle više od 30 godina, dobiti svoju obilaznicu koja je počela da se gradi 90-ih godina", istakao je ministar.
Radove na izgradnji obilaznice, na sektoru B, od mosta preko Save kod Ostružnice do Bubanj potoka, koji obuhvataju deonice 4 - od Ostružničkog mosta do petlje Orlovača, 5 - od petlje Orlovača do tunela Straževica i 6 - od Straževice do Bubanj potoka, izvodi kineska firma "Power China", a glavni podizvođač je azerbejdžanska kompanija "Azvirt".