Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture će naredne godine raspolagati najvećim budžetom za kapitalne investicije. Za infrastrukturne projekte ovog ministarstva predviđeno je čak 200 milijardi dinara predlogom Zakona o budžetu za 2023. godinu. Najviše novca, četvrtina tog iznosa, trebalo bi da se uloži u izgradnju deonice Moravskog koridora Pojate - Preljina. Reč je o 50,6 milijardi dinara, prenose Novosti.
Ilustracija (Foto: PIxabay)
Iz državne kase bi na sve kapitalne projekte trebalo da se potroši oko 427 milijardi dinara.
Drugi po vrednosti je plan rekonstrukcije mađarsko-srpske železnice. Sledeće godine bi u produžetak brze pruge trebalo da se uloži 25 milijardi dinara. Nastavak radova na auto-putu "Miloš Veliki" trebalo bi da odnese oko 19,3 milijarde dinara. Reč je o deonici "Preljina - Požega.
Za izgradnju saobraćajnice Šabac - Loznica nadležni su odvojili 13,3 milijarde dinara. Skoro isto toliko novca je odvojeno i za Projekat izgradnje komunalne, kanalizacione infrastrukture i infrastrukture za odlaganje komunalnog čvrstog otpada u Srbiji.
Izgradnja beogradske obilaznice u delu od mosta preko reke Save kod Ostružnice do Bubanj potoka, a reč je o sektorima 4, 5 i 6, koštaće dogodine 11,2 milijarde dinara. 10,6 milijardi dinara biće utrošeno na brzu saobraćajnicu Novi Sad - Ruma. Brza saobraćajnica od petlje Požarevac do Golupca će se raditi do iznosa od 9,3 milijarde dinara. Nastavlja se gradnja auto-puta Beograd - Sarajevo. Naredne godine će se u ovaj poduhvat uložiti nepunih devet milijardi dinara, navode Novosti.
Zaista je veliki broj kapitalnih saobraćajnih i infrastrukturnih projekata. Tu je i izgradnja brze saobraćajnice od Iverka do Lajkovca. Za to su planirane 5,4 milijarde dinara. Izgradnja novog mosta preko reke Save u Beogradu će sledeće godine budžet koštati 4,4 milijarde dinara. Skoro identičan iznos je planiran i za rekonstrukciju železničke pruge Niš - Dimitrovgrad.