Iako je više puta najavljivan početak izgradnje tunela ispod Kadinjače, radovi još nisu počeli. Putevi Srbije su krajem jula podneli Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za dobijanje saglasnosti na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje tunela prevoja Kadinjača, na državnom putu IB reda broj 28, deonica Dub – Dubci.
Budući tunel Kadinjača (Foto: YouTube/screenshot/ Grad Užice)
Uvid u ovaj dokument može se izvršiti u roku od 20 dana od dana objavljivanja, nakon čega sledi javna rasprava zakazana za 29. septembar, navodi portal eKapija.
U Studiji se, izmađu ostalog, navode i neke od ranije saopštenih pojedinosti o samom tunelu. Tunel ispod planine Kadinjača omogućiće da državni put 28 bude povezan sa koridorom X, kao i međunarodnim putem E - 761, a pored funkcije u daljinskom saobraćaju, ova drumska komunikacija ima važnu ulogu u povezivanju urbanih centara kao što su Mali Zvornik, Ljubovija, Bajina Bašta, Užice, kao i u povezivanju ostalih regionalnih industrijsko - poljoprivrednih centara u Zlatiborskom i okolnim okruzima.
Trasa buduće brze saobraćajnice obuhvata administrativnu opštinu Bajina Bašta i grad Užice. Projektovana brzina puta je 80km/h, a dužina cele deonice je 6,28km. U planu je izgradnja 6 mostova u trupu puta, podseća eKapija.
Buduća tunelska deonica prolaziće ispod prevoja Kadinjača u ukupnoj dužini od 1.260m, od čega je na teritoriji opštine Bajina Bašta oko 620m. U morfološkom pogledu prevoj Kadinjača spada u red srednje visokih vrhova, sa svojom najvećom visinom od 836m n.v. (Gajin breg).
Gradiće se jedna tunelska cev za dvosmerni saobraćaj vozila. Širina kolovoza u tunelu je Lk = 7.20m.
- S obzirom da zbog teških terenskih uslova nije moguće planirati bočne evakuacione izlaze ka otvorenom prostoru, predviđen je jedan evakuacioni tunel, paralelan glavnoj tunelskoj cevi za saobraćaj, na osovinskom rastojanju od 30m u koji se ulivaju poprečni evakuacioni prolazi, navodi se u idejnom projektu koji je izradio Institut za puteve.
U tehnološkom smislu konstrukcija tunela i evakuacionog tunela se izvode delom u otvorenom iskopu, a delom tunelskim radom, piše eKapija.
Kada radovi budu završeni u planu je da se postojeća trasa zadrži u funkciji opsluživanja okolnih naselja, spomen kompleksa Kadinjača i aerodroma Ponikve. Postojeća trasa se na novoprojektovanu priključuje u vidu trokrakih raskrsnica, uz eventualnu rekonstrukciju postojećeg puta u zoni priključenja, navodi se u idejnom projektu.
Početak gradnje tunela bio je najavljen za proleće 2022, a vrednost investicije je oko 60 mil EUR.