Najavljen je početak rekonstrukcije pruge od Niša do Dimitrovgrada koja bi trebala da krene sa realizacijom na proleće. Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastruture Tomislav Momirović razgovarao je o ovome i rešavanju problema čekanja vozova na granici sa bugarskim kolegom Hristom Aleksijevim. U saopštenju Ministarstva ističe se da je cilj razgovora bio poboljšanje protoka teretnog, ali i putničkog saobraćaja međunarodnom prugom Niš-Dimitrovgrad, ali i na putnom koridoru koji spaja dve zemlje.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Momirović je istakao da Srbija gradi ili projektuje više od 1.200 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica, i dodao da je od ogromne važnosti projekat rekonstrukcije i elektrifikacije pruge od Niša do Dimitrovgrada.
- Informisao sam kolegu da mi planiramo da na proleće krećemo da rekonstruišemo kompletno prugu od Niša do Dimitrovgrada - rekao je Momirović. Takođe je naveo da očekuje da će radovi trajati nešto manje od tri godine, i da se u narednih nekoliko meseci pušta brza pruga Beograd - Novi Sad.
Hristo Aleksijev je rekao da je Koridor 10 apsolutni prioritet, jer bez obzira što Srbija nije u EU, biznis prati najkraći put, a najkraći put je kroz Srbiju. Upravo se zbog toga ka Srbiji gradi magistralni auto-put "Evropa", kao i železnička linija ka Srbiji. Izjavio je i to da će lično inicirati sastanak u Evropskoj komisiji kako bi se tražila podrška za ozbiljno finansiranje rekonstrukcije železničke pruge od Niša ka Bugarskoj.
Sastanku je prisustvovao i direktor Stalnog sekretarijata Transportne zajednice za Zapadni Balkan, Matej Zakonjšek.
Zakonjšek je rekao da mu je veoma drago da Srbija ima ozbiljne projekte koji se tiču modernizacije pruga i da je to od velike važnosti za celu Evropu.
Problem je predugo čekanje na prelazak granice, i na pruzi, i na putu. Razgovarali smo o načinima na koje može da se reši, a najefikasnije je uspostavljanje "zelenih koridora" između Srbije i Bugarske i formiranje zajedničkih graničnih prelaza, što mi snažno podržavamo, zaključio je Zakonjšek.