INFONET-468X60-BANNER

U Srbiji je trenutno u fazi projektovanja i izgradnje 1300km auto-puteva i brzih saobraćajnica

11.11.2021. | Slađana Vukašinović | Blic

U Srbiji se trenutno projektuje i gradi 1300 kilometara auto puta i brzih saobraćajnica, a da je ulaganje u kapitalne investicije strategija države potvrđuje i to što je budžetom za 2022. godinu za ove namene predviđeno izdvajanje od 486 milijardi dinara, 86 više nego ove godine. To praktično znači da izdvajanje novca za kapitalne projekte ostaje i dalje stub razvoja srpske ekonomije, što je i definisano Programa 2020-2025.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

U Ministarstvu građevinarstva za Blic Biznis kažu da njihovi projekti se realizuju u skladu sa predviđenom dinamikom, i dodaju da je od 2012. godine izgrađeno ukupno oko 350 kilometara auto-puteva. U ovom trenutku se projektuje i gradi sveukupno oko 1300 kilometara auto-puta i brzih saobraćajnica. Poslednjih godina vrednost investicija u saobraćajnu infrastrukturu iznosi oko 23 milijarde evra.

Za Moravski koridor, deonicu Pojate – Preljina, 110km, procenjena vrednost projekta je 943 miliona evra i planirano je da se završi do 2023. godine. Na projektu se radi u tri smene i angažovano je oko 1900 radnika i 800 jedinica mehanizacije. U januaru je planiran završetak deonice od petlje Preljina do petlje Pakovraće, a krajem 2022. godine planirano je otvaranje cele deonice. Ovaj koridor će spojiti Кruševac sa Кraljevom i Čačkom. Pored auto-puta, projekat obuhvata i regulaciju Zapadne Morave i njenih pritoka.

Za auto-put "Miloš Veliki", deonicu Preljina – Požega, 30.9km, procenjena vrednost je 450 miliona evra i svi radovi trebalo bi da budu završeni do januara naredne godine. Radovi se izvode na Potezu 1 (tunel Laz), Potezu 2 (tunel Munjino brdo) i Potezu 3 (trasa autoputa). Tokom septembra i oktobra počelo je probno asfaltiranje trase.

Za Fruškogorski koridor, deonicu Novi Sad - Ruma, 47,7km, procenjena vrednost je 606 miliona evra i ovaj koridor bi trebalo da se završi za tri godine. On je definisan i kao važan ekološki projekat jer probijanjem dva tunela od 3,5km trebalo bi da se zaštiti životna sredina u nacionalnom parku jer preko Iriškog venca više neće ići motorna vozila. Do kraja godine planiran početak radova na mostu preko Dunava.

Auto-put Ruma – Šabac je dužine 22km, a deonica Šabac – Loznica, koja će biti izgrađena u profilu brze saobraćajnice, je 55km. Planirana je izgradnja ukupno 56 objekata od čega 54 mosta i 2 petlje. Izgradnja brze saobraćajnice od Beograda do Šapca će se voziti manje od 40 minuta. Radovi se odvijaju planiranom dinamikom, angažovano je oko 300 ljudi i 128 jedinica mehanizacije. Radovi na mostu preko Save završeni su 50%, a nadležni najavljuju da će radova na mostu biti završeni čak 6 meseci pre ugovorenog roka.

Auto-put Кuzmin - Sremska Rača sa mostom preko reke Save iznosi 18km, dok je vrednost investicije 220 miliona evra. "Beograd - Sarajevo" prvi je auto-put koji će direktno povezati Srbiju i Bosnu i Hercegovinu, odnosno Republiku Srpsku. U okviru izgradnje ovog auto-puta je i izgradnja mosta na Savi u Sremskoj Rači, ukupne dužine 1.310 metara. U julu su potpisani i Sporazumi o graničnim prelazima sa Savetom Ministara Bosne i Hercegovine čime su u potpunosti precizirani granični prelazi.

Na trasi brze saobraćajnice Iverak – Lajkovac će se nalaziti 25 objekata, jedna petlja i 19 mostova, a brza saobraćajnica imaće po dve trake u oba smera i projektovana je za brzinu do 100 kilometara na sat. Ova saobraćajnica će krak auto-puta "Miloš Veliki" produžiti do Valjeva. U toku su intenzivni radovi na tri deonice Iverak – Lajkovac. Imaće 19 mostova, a projektom je predviđeno i uređenje toka reke Кolubare čime ćemo zaustaviti plavljenje u ovom delu Srbije.

Otvoreni su radovi na deonici auto-puta Miloš Veliki – Novi Beograd – Surčin 31. marta 2021 godine. Na projektu Novi – Beograd Surčin otvoreni su radovi prema petlji Surčin i budućem Nacionalnom Stadionu a na pod-deonici 1 od Niša ka Pločniku radovi će početi u novembru.

Autoput E-80 Niš-Merdare, preko Prištine povezaće Srbiju sa albanskom obalom, i predstavljaće vezu Кoridora 10 sa Rutom 6 (Skoplje-Priština) i Rutom 2b (Sarajevo-Podgorica-Vlora). Cilj projekta je pored bolje regionalne povezanosti i ušteda u vremenu putovanja, operativnim troškovima putovanja i povećanje bezbednosti.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;