INFONET-468X60-BANNER

Počeli radovi na rekonstrukciji stanice Novi Sad na brzoj pruzi

26.10.2021. | Tanjug

U železničkoj stanici Novi Sad započeti su pripremni radovi na rekonstrukciji stanice, u okviru izgradnje brze pruge Beograd - Novi Sad. Nakon jednomesečnih aktivnosti, trenutno su u toku radovi na rušenju postojećeg prvog perona, temelja nadstrešnica i demontaži trećeg staničnog koloseka, dok je rušenje nadstrešnica završeno, saopštila je Infrastruktura železnice Srbije.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Do sada je demontirano i uklonjeno ukupno oko dva kilometra staničnih koloseka, 11 skretnica, zatim kolosečni materijal, kao i tucanik sa prva tri koloseka, kao i 10. i 11. staničnog koloseka.

U okviru uklonjene stanične železničke infrastrukture, demontirano je i skoro 600 metara koloseka sa pruge Novi Sad - Novi Sad Ranžirna.

Železnički saobraćaj se iz Novog Sada nesmetano odvija po četvrtom staničnom koloseku ka Subotici i Somboru.

Prva faza radova u železničkoj stanici Novi Sad obuhvata radove na prva tri stanična koloseka, kao i na 10. i 11. koloseku, zatim izgradnju novog perona i nadstrešnice, kao i delimičnu sanaciju i adaptaciju stanice Novi Sad. Ova faza trajaće do prvog kvartala naredne godine, kako bi pruga za velike brzine Beograd - Novi Sad nesmetano bila puštena u saobraćaj.

U stanici Novi Sad predviđeni su radovi na sanaciji podova, zidova i krova, kao i energetska sanacija objekta. Takođe, biće zamenjena fasada i stolarija.

Postojeći stanični pothodnik ispod trećeg, četvrtog, petog i šestog koloseka biće produžen i modernizovan, a novi deo pothodnika biće dužine 30 metara i činiće ga i stepenišna konstrukcija, kojima će se izlaziti na novoprojektovani treći i četvrti peron. Pothodnik će biti dugačak ukupno oko 60 metara, a sa prilaznim stepeništvem i liftovima njegova korisna površina iznosiće oko 800 kvadratnih metara.

Predviđeno je i da stanica bude prilagođena osobama sa potrebnim potrebama, što podrazumeva uvođenje dva lifta i rekonstrukciju toaleta. Za osobe sa slabijim vidom predviđeno je postavljanje taktilnih vodilica na stazama u stanici.

U skladu sa novim tehnološkim potrebama za prugu velikih brzina, u stanici je predviđena i adaptacija prostorija u kojima će biti smeštena nova signalna i telekomunikaciona oprema, u skladu sa zahtevima korisnika i Idejnim tehnološkim projektom.

 

Komentari: 1

podržavam 02.11.2021 10.31.14

Moje je mišljenje da je Novom Sadu ova pruga možda i korisnija nego Beogradu. Novi Sad razvija svoj turistički potencijal, otvaraju se ugostiteljski objekti, kafići, kafane, apartmani koji se izdaju na dan i na duže itd. Brzom prugom će stizati više tposetilaca, ona će biti u centru a ne negde u nekom prokopu, može se naći prenoćište dvorište jeftino i u centru pa svuda stići peške, ne treba auto. samo da se izgradnja po starom dobrom običaju na rastegne na 10 godina

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;