Železnik (Foto: JKP Beogradski metro i voz, Grad Beograd i Egis)
Na deonici od Železnika do Karaburme biće izgrađene dve površinske i četrnaest podzemnih stanica, a radovi na prvoj fazi počinju do kraja godine. Raspisan je konkurs za dizajn izgleda 16 stanica na ovoj deonici, a JKP Beogradski metro i voz i Sekretarijat za javni prevoz Grada Beograda su u okviru konkursne dokumentacije objavili funkcionalni i arhitektonski projekat budućeg izgleda stanica.
Planirane površinske stanice su Železnik i Makiš, a podzemne: Žarkovo, Bele vode, Trgovačka, Požeška, Park Banovo brdo, Ada Ciganlija, Sajam, Mostar, Savski trg, Trg Republike, Skadarlija, Dunav, Pančevački most i Karaburma.
Radovi na konkursu će se vrednovati na osnovu postignutog estetskog nivoa, arhitektonskog rešenja i dizajna u smislu brendiranja Beogradskog metroa, zatim, urbanih kvaliteta rešenja, izbora materijala, sprovodljivosti, rok za predaju je 14. decembar, a rezultati će biti objavljeni 29. decembra.
Prva linija biće duga oko 21,1km sa 21 stanicom i nalaziće se na potezu Makiš-Mirijevo. Prva metro linija je u zoni Makiškog polja planirana po terenu u dužini od oko 2,1km, da bi nakon stanice Makiš bila vođena podzemno do Mirijeva. Metro linija 1 planirana je na pravcu: Železnik - Makiš - Žarkovo - Bele vode - Trgovačka - Požeška - Park Banovo brdo - Ada Ciganlija - Sajam - Mostar - Savski trg - Trg Republike - Skadarlija - Dunav - Pančevački most - Karaburma - Ada Huja - Višnjička - Mirijevski bulevar - 7. gimnazija - Mirijevo.
Planirano je da se trasa vodi na delu od stanice Železnik do stanice Makiš kroz prostor planiranog depoa za metro i površine u funkciji saobraćaja, i ima dve stanice koje su planirane na terenu, stanice Železnik i Makiš. Uz stanicu Makiš planirana je početno-završna stanica planirane linije BG voza.
Što se tiče dela trase od stanice Makiš do stanice Bele vode planira se u otvorenom iskopu(cut&cover) u dužini oko 2,15km, a deonica u dužini od oko 11,2km od stanice Bele vode do stanice Pančevački most planirana je u dubokom tunelu, dok se deonica od stanice Pančevački most do Mirijeva planira u otvorenom iskopu (cut&cover) u dužini od oko 5,7km.
Park Banovo brdo (Foto: JKP Beogradski metro i voz, Grad Beograd i Egis)
Sajam (Foto: JKP Beogradski metro i voz, Grad Beograd i Egis)
Savski trg (Foto: JKP Beogradski metro i voz, Grad Beograd i Egis)
Trg Republike (Foto: JKP Beogradski metro i voz, Grad Beograd i Egis)