Grad Beograd raspisuje sledeće nedelje tender za izgradnju Bulevara patrijarha Pavla, od Košutnjaka do petlje "Hipodrom", odnosno do Mosta na Adi, rekao je Goran Vesić gostujući u jutarnjem programu Studija B. On je dodao da je izgradnja Bulevara patrijarha Pavla, sa četiri trake od Mosta na Adi do Ulice Pere Velimirovića, značajna zbog lakšeg pristupa mostu preko Ade građana koji žive u rakovičkoj dolini i podavalskoj regiji. Vesić je rekao da će Bulevar patrijarha Pavla, od Košutnjaka do Mosta na Adi, biti izgrađen na trasi napuštene železničke pruge, čime je potpuno sačuvan Topčiderski park i sva stabla na ovom potezu.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
- Vršeno je preprojektovanje ovog dela bulevara kako bi se zaobišao Topčiderski park, jer planovi koje smo zatekli, koji su rađeni pre 2013. godine, podrazumevali su da bulevar maltene prođe kroz Topčiderski park, što nismo hteli da dopustimo. Korišćenjem trase napuštene železničke pruge ovaj problem smo rešili i sačuvali park - rekao je zamenik gradonačelnika Beograda.
On je objasnio da ovo rešenje predviđa zadržavanje postojeće tramvajske pruge na postojećoj trasi kroz park kao sistema kod koga nema zagađenja na bazi ugljen-dioksida, pa je efikasnije da se nađe uz parkovske površine. Istovremeno je obezbeđeno denivelisano ukrštanje tramvaja i drumskog saobraćaja, što znatno povećava bezbednost.
Dodao je da je ukupna dužina saobraćajnice 1.800 metara, i da su planirane dve vozne trake, sa po dve saobraćajne trake po smeru i razdelnim pojasom širine četiri metra. Trotoari su promenljive širine, najmanje dva metra. Ovim projektom je predviđeno povezivanje pešačkih i biciklističkih staza koje dolaze iz rakovičke doline sa pravcem ka Adi Ciganliji, Novom Beogradu preko novog mosta i savskog priobalja. Rekao je i da će se na trasi nalaziti dva kružna toka i trokrak raskrsnica sa Bulevarom vojvode Mišića. Planirana investiciona vrednost je 1.666.666.666 dinara, odnosno 14,15 miliona evra.
On je podsetio da je ovo treća faza rekonstrukcije Bulevara patrijarha Pavla i da je u prvoj fazi izmešteno korito Topčiderske reke i sagrađen novi most u Pere Velimirovića, a da se u drugoj fazi radi saobraćajnica sa četiri trake uz potpuno novo infrastrukturu od Pere Velimirovića do Košutnjaka.
- Sada se radi treća faza u kojoj spajamo Most na Adi sa Bulevarom patrijarha Pavla. U međuvremenu, do 23. avgusta, završavamo rekonstrukciju ulica Save Maškovića i Crnotravske i pretvaramo ih u bulevare sa četiri trake. Sledeće godine u četiri trake širimo Borsku i Pere Velimirovića, pa će vozači moći od Mosta na Adi bulevarima sa četiri trake da dođu do Banjice. Do kraja ove godina raspisaćemo tender za izgradnju bulevara sa četiri trake od Save Maškovića do auto-puta, čime će naselje Stepa Stepanović konačno dobiti normalan izlaz iz naselja, a povezaćemo Most na Adi sa auto-putem bulevarima sa četiri trake. Na ovaj način dobijamo beogradsku unutrašnju obilaznicu koja će omogućiti nekome sa Banjice da dođe do Tošinog bunara za manje od 20 minuta - rekao je Vesić.