Poslanici će uskoro, usvajanjem zakona, odobriti da se Srbija zaduži 431,6 miliona evra. Ovim novcem biće plaćen deo obaveza prema konzorcijumu Behtel-Enka, izvođaču radova na Moravskom koridoru.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Zajam odobrava JPMorgan chase banka, na 13 godina, uz kamatnu stopu od 0,5 odsto godišnje, uvećana za šestomesečni euribor. Plan je da se Pojate i Preljine spoje kroz 112,37 kilometara auto-puta i to tokom 2024.
U Koridorima Srbije, koji su prema ugovoru o zajmu kupac, napominju da su se tokom poslednjih šest meseci intenzivirali radovi na Moravskom koridoru i sada napreduju prema utvrđenoj dinamici.
- Radovi na izgradnji trase auto-puta izvode se na deonici jedan, od Pojata do Kruševca, na ukupno 53 tačke - kažu u Koridorima. - Izvode se i zemljani radovi na pozajmištima i deponijama materijala na deonici tri, od Adrana do Preljine. Na prvoj deonici u toku su radovi na izgradnji devet mostova i nadvožnjaka i šest propusta, kao i posao izmeštanja postojeće komunalne infrastrukture i hidrotehničko uređenje Zapadne Morave. Na deonici tri - poddeonica Adrani - Mrčajevci, otpočeli su radovi na izgradnji mosta, dok se na poddeonici Mrčajevci - Preljina očekuje početak radova u avgustu ove godine.
Pitanje vlasništva nad parcelama rešeno je na čitavoj trasi budućeg koridora. Postupak eksproprijacije zemljišta za sve tri deonice, kao i za regulaciju Zapadne Morave, u potpunosti je završen. Doneta su sva rešenja i obezbeđen je ulazak izvođača u posed.
- Izvođač radova, kompanije Behtel - Enka kroz partnerstvo sa Nacionalnom službom za zapošljavanje trude se da se maksimalno uposle domaći radnici - ističu u Koridorima. - Na ovom projektu, od ukupno 1.600 radnika, angažovano je 1.100 iz Srbije. od okupnog broja podizvođača, 90,5 odsto čine domaće firme, kroz veliki broj ugovora čije je potpisivanje u nadležnosti konzorcijuma Behtel - Enka.
NA budućem Moravskom koridoru je predviđena izgradnja 117 većih putnih objekata, 88 mostova i podvožnjaka, kao i 29 nadvožnjaka - kažu u Koridorima Srbije. - Planira se 11 saobraćajnih petlji. Auto-put se gradi za brzinu od 130 kilometara na čas, sa širinom od ukupno 30 metara, za skoro dva metra šire od ostalih auto-puteva.