INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Moravski koridor - skoro dva metra širi od ostalih auto-puteva

23.06.2021. | S. Bulatović | Novosti

Poslanici će uskoro, usvajanjem zakona, odobriti da se Srbija zaduži 431,6 miliona evra. Ovim novcem biće plaćen deo obaveza prema konzorcijumu Behtel-Enka, izvođaču radova na Moravskom koridoru.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Zajam odobrava JPMorgan chase banka, na 13 godina, uz kamatnu stopu od 0,5 odsto godišnje, uvećana za šestomesečni euribor. Plan je da se Pojate i Preljine spoje kroz 112,37 kilometara auto-puta i to tokom 2024.

U Koridorima Srbije, koji su prema ugovoru o zajmu kupac, napominju da su se tokom poslednjih šest meseci intenzivirali radovi na Moravskom koridoru i sada napreduju prema utvrđenoj dinamici.

- Radovi na izgradnji trase auto-puta izvode se na deonici jedan, od Pojata do Kruševca, na ukupno 53 tačke - kažu u Koridorima. - Izvode se i zemljani radovi na pozajmištima i deponijama materijala na deonici tri, od Adrana do Preljine. Na prvoj deonici u toku su radovi na izgradnji devet mostova i nadvožnjaka i šest propusta, kao i posao izmeštanja postojeće komunalne infrastrukture i hidrotehničko uređenje Zapadne Morave. Na deonici tri - poddeonica Adrani - Mrčajevci, otpočeli su radovi na izgradnji mosta, dok se na poddeonici Mrčajevci - Preljina očekuje početak radova u avgustu ove godine.

Pitanje vlasništva nad parcelama rešeno je na čitavoj trasi budućeg koridora. Postupak eksproprijacije zemljišta za sve tri deonice, kao i za regulaciju Zapadne Morave, u potpunosti je završen. Doneta su sva rešenja i obezbeđen je ulazak izvođača u posed.

- Izvođač radova, kompanije Behtel - Enka kroz partnerstvo sa Nacionalnom službom za zapošljavanje trude se da se maksimalno uposle domaći radnici - ističu u Koridorima. - Na ovom projektu, od ukupno 1.600 radnika, angažovano je 1.100 iz Srbije. od okupnog broja podizvođača, 90,5 odsto čine domaće firme, kroz veliki broj ugovora čije je potpisivanje u nadležnosti konzorcijuma Behtel - Enka.

NA budućem Moravskom koridoru je predviđena izgradnja 117 većih putnih objekata, 88 mostova i podvožnjaka, kao i 29 nadvožnjaka - kažu u Koridorima Srbije. - Planira se 11 saobraćajnih petlji. Auto-put se gradi za brzinu od 130 kilometara na čas, sa širinom od ukupno 30 metara, za skoro dva metra šire od ostalih auto-puteva.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;