Gradnja mosta kod Šapca, koji će biti deo auto-puta od Rume i brze saobraćajnice ka Loznici, u punom je jeku. Juna prošle godine započeli su probijanje, ove godine sa obe strane Save postavljeno je svih 370 šipova i urađeni su temelji stubova na obalama Save.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Sada ih razdvaja savskih 500 metara, a za dve godine Srem i Mačvu spajaće hiljadu trista metara novog mosta. Reka je dobar saradnik, najzahtevniji poslovi su u toku. Od šest temelja stubova dva su u koritu reke. Ovog leta počeće i premošćavanje.
- Više od 30 sati smo betonirali ovaj temelj, više od 50 ljudi je angažovano, betonitali smo u tri smene, 1.600 kubika betona, preko 250 tona armature, sa dve pumpe je betonirano danonoćno i uspeli smo da završimo, korito reke je jedan od glavnih temelja na ovom mostu - objašnjava Saša Todorović, rukovodilac projekta iz Azvirta.
Na gradilištu izvođača iz Azerbejdžana svakodnevno je 300, većinom naših radnika. Pauziralo se samo za Božić i Uskrs. Četvrtina posla je završena, most dobija obrise.
- Uveliko se rade radovi i na rasponskim konstrukcijama, tako da smo sada već na nekih 60 odsto rasponske konstrukcije sa šabačke strane. Nakon toga će izvođač krenuti s pripremom pešačkih staza i s radovima na hidroizolaciji, što je završni sloj na jednom mostu tako da možemo reći da smo i više nego zadovoljni. Neki ugovorni rok je bio jun 2023. godine ali nemamo razloga da sumnjamo u izvođača radova da će to biti do kraja 22 godine - očekuje Nikola Karadžić, šef projekta Koridori Srbije.
Od leve obale Save i Klenka ka Rumi vodiće auto-put dug 22 kilometra, a od desne obale Šabac i Loznicu spojiće brza saobraćajnica od 55 kilometara.
Za trasu novog auto-puta u Sremu je počelo raščićavanje. Krči se šuma uz reku, eksproprijacija, najavljuju u Koridorima, biće završena do kraja maja.
- Od Klenka put ide kroz polje, obilazi Platičevo i izlazi kod Hrtkovaca, kod ekonomije", navodi Milan Stanković iz Klenka, koji smatra da će to za selo značiti mnogo. - Rasteretiće se stari put, a saobraćaj je žila kucavica - kaže Stanković.
S druge strane, na deonici ka Loznici njive su zasejane. Uz javne potrebe meštani razmišljaju i o poljoprivrednom interesu.
- Dobro je to što se pravi infrastruktura, ali meni se uzima oko pet hektara i dvadeset ari obradivih površina i to se uzima oko devet raznih tabli, sad koliko će to biti pravično isplaćeno još ne znamo jer nas nisu još obavestili - kaže Sloba Ilić iz Tabanovića.
Nova deonica od 77 kilometara spojiće rumsku, šabačku i lozničku industrijsku zonu. Dnevno reku preko jedinog putničkog mosta kod Šapca, izgrađenog pre skoro 50 godina, pređe više od 15.000 vozila. Novim mostom će se iz Loznice do Beograda stizati za sat i 15 minuta.