Od kineskih kompanija dobijeno je obećanje da će pruga biti završena do kraja septembra i da će moći da se pusti u saobraćaj do kraja godine, izjavio je predsednik Aleksandar Vučić, koji je u Zemunu obišao radove na budućoj pruzi na deonici Beograd centar – Stara Pazova. On je obišao gradilište na železničkoj stanici Zemun, koja je deo projekta izgradnje brze pruge od Beograda do Novog Sada i Subotice, a kineski izvođači su najavili da će prva deonica, od Beograda do Stare Pazove, biti završena do kraja septembra.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Radovi na poslednjoj deonici brze pruge od Novog Sada do granice sa Mađarskom, najavljeno je da će započeti 1. septembra. Predsednik je zahvalio Kini i podsetio da je projekat brze pruge deo inicijative "Pojas i put".
Obilasku radova prisustvuju i ministar građevinarstva Tomislav Momirović, ambasadorka Kine Čen Bo i zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.
Radovi se trenutno obavljaju na deonicama od Beograda do Stare Pazove u dužini od 34,5 kilometara na kojoj rade kineske kompanije CCCC i CRI, kao i na relaciji Stara Pazova – Novi Sad u dužini od 40,4 kilometra koju gradi ruski RŽD International.
Na deonica Beograd centar – Stara Pazova projektom je predviđena kompletna rekonstrukcija i modernizacija građevinske i elektrotehničke infrastrukture sa podizanjem brzine na deonici Beograd centar – Batajnica do 120 kilometara na sat, a od Batajnice do Stare Pazove do 200 kilometara na sat.
To je prva deonica brze pruge Beograd–Budimpešta, koja će delom imati četiri koloseka, što će biti prva takva pruga u Srbiji.
Na dva koloseka vozovi će ići brzinom od 200 kilometara na sat u putničkom saobraćaju, a na druga dva brzinom od 120 kilometara na sat u teretnom saobraćaju.
Pruga od Beograda do Novog Sada će, kako je ranije najavljeno, biti građevinski završena do kraja 2021. godine.
Vrednost radova na deonici do Stare Pazove je 350,1 milion dolara, što je obezbeđeno iz kredita Eksim banke Kine.
Radovi su počeli krajem novembra 2017. godine. U okviru pruge biće izgrađena tri nadvožnjaka: Kamendin, Nova Pazova i Stara Pazova i podvožnjak Zemun polje, a biće uređene i železničke stanice Novi Beograd, Batajnica, Stara Pazova i Nova Pazova.
Predviđena je izgradnja i nove stanične zgrade u Zemunu, a stajalište Tošin bunar biće izmešteno na drugu lokaciju. Takođe, biće napravljena nova stajališta Altina i Kamendin.