Nastavak auto-puta "Miloš Veliki" od Preljine do Požege intenzivno se gradi. Kineski izvođači bore se da probiju najduže tunele sa dve cevi, i sagrade veliki broj mostova i prepusta na toj deonici. U CIP-u, koji je pravio glavni projekat ove deonice, kažu da je ona i najzahtevnija na putu ka Užicu koji se od Požege račva prema BiH i prema Crnoj Gori.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Deo Koridora 11 od Preljine do Požege dug je 31 kilometar, ali prolazi kroz brdske i nepristupačne delove Zapadne Srbije, tako da će čak trećina deonice biti u tunelima i mostovima.
- Ja mislim da sve teče u rokovima koji su dati i ja mislim da će ta deonica biti u roku do kraja godine kako je to i obećao predstavnik SRBS-A gospodin Džang - rekao je Milutin Ignjatović, generalni direktor CIP-a.
Na deonici Preljina-Požega predviđena je izgradnja tri tunela: Munjino Brdo, Laz i Trbušani. Sva tri tunela su projektovana sa dve odvojene cevi i biće ukupno dugački 11,8 kilometara.
- Kada se sve bude završilo dužina putovanja između Požege i Čačka biće pola sata - ističe Nevenka Đokić.
Na deonici će biti i 35 mostova, usklađenih sa konfiguracijom terena. Zbog činjenice da će njegovu trećinu činiti mostovi i tuneli, u izgradnju je uloženo oko 450 miliona evra.
Nakon što deonica od Preljine do Požege bude izgrađena, nastaviće se gradnja novog kraka Koridora 11 od Požege do Boljara, do Crne Gore.
Za ovu deonicu dugu 107 kilometara potpisan je Memorandum o razumevanju sa kineskom kompanijom CCCC u aprilu ove godine u Dubrovniku i započet je rad na pripremi projektno-tehničke dokumentacije. Ova deonica je vredna 1,5 milijardi evra.